![]() |
|
|
|||
|
|||
Bij deze uitspraken heb ik een dubbel gevoel. Ik vind niet dat je mag tussenkomen in familiezaken. Langs de andere kant vind ik het goed. Hierdoor zullen er misschien minder jongeren uitgehuwelijkt worden. Er zal een kleinere kans bestaan dat de ouders de persoon kiezen waarmee en de leeftijd bepalen waarop hun kind zal trouwen.
|
|
|||
|
|||
Als ik dit lees, denk ik : waar moeit die man zich mee?
Men kiest toch zelf wanneer men trouwt of niet zeker. Uiteraard, als het koppel jonger is dan 18, dan kan men dit niet toestaan. Maar als 2 mensen van bv. 19 nu graag willen trouwen, wie is de minister dan om hun tegen te houden? Ook al is een van de 2 partners een buitenlander, wat maakt dat nu uit? |
|
|||
|
|||
Ik vind eigenlijk dat de minister zich hier niet mee moet bezig houden, dat dit eigenlijk te persoonlijk is.
Mijn standpunt is wel dat de persoon in kwestie zelf mag beslissen wanneer hij/zij trouwt. Langs de andere kant is dit misschien wel goed om na te denken over het uithuwelijken. Dan is natuurlijk deze stelling positief, ik vind dat deze mensen zelf moeten kunnen kiezen met wie ze trouwen. Dan kan een minimumtrouwleeftijd wel handig zijn. Maar dit is natuurlijk weer een andere kwestie (een kwestie van geloof en gebruiken binnen een gemeenschap). |