![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Hoe reageren op racistische mail van vriendin? | |||
Zeggen dat ik hiermee niet gediend ben... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 73.17% |
Niets van zeggen, vriendschap niet op het spel zetten... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 26.83% |
Stemmers: 41. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Wees nu eerlijk, de mensen die deze mails versturen zijn hetzelfde als die moppentappers. Ze verspreiden hun mop gewoon over een veel groter publiek. Er is een duidelijke gradatie in het "erover gaan". Als je er bij stilstaat is zo'n mop toch niet erg, als je bedenkt dat er andere mensen zijn die er SERIEUS zo over denken. veel mensen staan er precies niet bij stil, dat deze moppen NIET SERIEUS bedoeld zijn. En dan: Waar zit de humor in deze mail? --> Er wordt een loopje genomen met de christelijke 10 geboden en deze worden dan vervormd zodat het de stereotype gedachte dat vele mensen over "de buitenlander" heeft, wordt samengevat. Het rijmen geeft deze mail een zekere luchtigheid, alsof iemand gewoon eventjes een versje wou uitvinden. Want zeg nu zelf "Door gebouwen zul je vliegen" = grappig. ![]() ![]() Overigens vind ik mensen, die deze mail serieus opnemen, te begaan met de problematiek rond buitenlanders. Duidelijk?? ![]()
|
|||||
|
|||||
Citaat:
Dus geen ongegronde veralgemeningen graag. Zeker niet als je in het onderwijs zoekt te stappen. Je krijgt gegarandeerd allochtone leerlingen in de klas, ik hoop dat je hen dan toch het voordeel van de twijfel zal gunnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
btw: Mensen die mij kennen (waaronder 'tha master' himself ![]() Citaat:
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Citaat:
Overigens heeft dit ook niet met "mijn houding" te maken en om het idee duidelijk te maken, maak ik wel een veralgemening. Ik ga niet elk type mens opnoemen. Maar heb ik geoordeeld over allochtonen of racisten? Nee, ik zeg gewoon hoe luttel deze zaak is: een discussie over een mail, die nog honderden varianten heeft. Citaat:
Citaat:
En je zegt nu zelf dat berichten over autochtone misdaden, minder aandacht trekken dan berichten over allochtone misdaden. Wil dit dan niet zeggen dat "het nieuws" zelf racistisch is? Als ze het zelf benadrukken, door er meer aandacht aan te besteden? ![]()