actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 30th September 2009, 13:15
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.

Anderzijds heeft ze wel ongestraft moord kunnen plegen. Zelfverdediging was het wel, hoewel als je iemand zo te lijf gaat. Moedig is het inderdaad maar ik kan me voor stellen dat dit kan uitlopen in mensen die denken dat ze nu het recht in eigen handen mogen nemen. Niet dat ze waarschijnlijk iets anders had kunnen doen in die situatie maar ik vrees gewoon dat mensen elke situatie goed genoeg gaan vinden.
Oud 30th September 2009, 18:18
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User

Zelfverdediging

Dit bewijst hoe ver je iemand kan drijven over de grens van het zelfbewustzijn. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment wel de klik kan maken om terug te vechten. Alleen ligt die grens bij de ene al een beetje hoger dan bij de andere. Wat betreft de wettelijke zelfverdediging. Als iemand jouw of de persoon naast je met geweld bedreigd mag je geweld gebruiken bij wijze van wettelijke zelfverdediging. Iets dat in bijna elk land ter wereld een recht is, maar in sommige landen is wordt dit soms over het hoofd gezien, zoals hier soms.
Met citaat antwoorden
Oud 30th September 2009, 19:15
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.

Maar is zelfverdediging niet tot op een punt dat je kan ontkomen aan de situatie? Een bijl en 12 kogels gaat volgens mij voorbij het punt van zelfverdediging en is meer een daad van haat en wrok nog. Hoewel dit iets is waar je kan zeggen nu had het moeten stoppen maar op zo'n moment zou niemand even kunnen redeneren. (Offtopic though)

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:01.