![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Het is bewonderingswaardig, hoe iemand de kracht vindt (ookal is die in de minderheid) om zich te verzetten tegen onrecht. Het feit dat iemand van het "zwakke geslacht" een militieleider aankan, puur door opgekropte woede die losbarst, wil toch nog maar eens zeggen hoe sterk men wel niet is en kan zijn als het moet. Ik vind het zeer moedig dat ze zich heeft verzet en bleef doorbijten tot het einde. Nu heeft ze zich ten minste kunnen verlossen van een ongewild huwelijk en waarschijnlijk van nog meer gruweldaden.
|
|
|||
|
|||
Anderzijds heeft ze wel ongestraft moord kunnen plegen. Zelfverdediging was het wel, hoewel als je iemand zo te lijf gaat. Moedig is het inderdaad maar ik kan me voor stellen dat dit kan uitlopen in mensen die denken dat ze nu het recht in eigen handen mogen nemen. Niet dat ze waarschijnlijk iets anders had kunnen doen in die situatie maar ik vrees gewoon dat mensen elke situatie goed genoeg gaan vinden.
|
|||
|
|||
Zelfverdediging
Dit bewijst hoe ver je iemand kan drijven over de grens van het zelfbewustzijn. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment wel de klik kan maken om terug te vechten. Alleen ligt die grens bij de ene al een beetje hoger dan bij de andere. Wat betreft de wettelijke zelfverdediging. Als iemand jouw of de persoon naast je met geweld bedreigd mag je geweld gebruiken bij wijze van wettelijke zelfverdediging. Iets dat in bijna elk land ter wereld een recht is, maar in sommige landen is wordt dit soms over het hoofd gezien, zoals hier soms.
|
|
|||
|
|||
Maar is zelfverdediging niet tot op een punt dat je kan ontkomen aan de situatie? Een bijl en 12 kogels gaat volgens mij voorbij het punt van zelfverdediging en is meer een daad van haat en wrok nog. Hoewel dit iets is waar je kan zeggen nu had het moeten stoppen maar op zo'n moment zou niemand even kunnen redeneren. (Offtopic though)