![]() |
|
|
|||
|
|||
Toen ik over dit incident hoorde, kon ik het eerst eigenlijk niet geloven. Ik vind het echt erg wat deze mensen overkomen is. Koninginnedag is DE dag waar alle Nederlanders naar uitkijken. Ze bereiden zich hier wekenlang (als het al niet maandenlang is) op voor en dan gebeurt er zo iets. Ik snap niet wat deze man bezielde om dit te doen en ik denk niet dat we het ooit zullen begrijpen. Als je dan toch iets tegen de koninklijke familie wil doen, doe het dan zonder onschuldige burgers erbij te betrekken. Deze mensen hebben niets te maken met jou frustraties, dus laat ze er dan ook buiten.
|
|
|||
|
|||
Toen ik thuis kwam van stage en de beelden zag, was ik er toch even niet goed van. De pers stond er dan ook met hun neuzen boven op en hebben alles van dichtbij meegemaakt en wij, als kijker, dus ook. Koninginnedag is altijd een zeer groot feest in Nederland en het koningshuis is dan ook altijd zeer open naar het volk toe. Dit zal nooit meer hetzelfde zijn. En dat is jammer dat één gek zoiets voor zoveel mensen kan verpesten. Of de veiligheidsmensen en fout hebben gemaakt weet ik niet, je kan niet alles voorkomen denk ik. Ik hoop de Nederlandse volgend jaar het toch weer organiseren want is en blijft een feest voor veel mensen en mag zeker niet verloren gaan.
|