actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Voor of tegen een verbod op frisdrankautomaten in de scholen?
Frisdrankautomaten moet men uit scholen weren, gezondheid gaat voor! 19 42.22%
Frisdrankautomaten zijn toegestaan, iedereen verdient een tussendoortje! 26 57.78%
Stemmers: 45. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 31st March 2009, 14:04
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User

Net zoals enkele anderen die hieronder reageerden, vind ik dat frisdranken niet moeten verboden worden. Je bepaalt zelf of je voor een gezond drankje kiest of niet. Wel vind ik dat de school zeker genoeg gezonde producten moet aanbieden zoals waters, verse vruitsappen, fruit, ...
In mijn secundaire school bestonden er geen frisdrankautomaten, maar we hadden toch de gelegendheid om tijdens de namiddagspeeltijd flesjes frisdrank te kopen. Dit vind ik een heel goed idee. Het is beter voor het milieu en het is beter voor de gezondheid. De leerlingen kunnen niet de hele dag frisdrank kopen, tijdens de lunch bijvoorbeeld is het niet mogelijk. En hier maakte niemand een probleem rond.
Dus: Geen frisdrankautomaten, wel een frisdrankverkoop tijdens de namiddagspeeltijd!
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2010, 17:53
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User

Het zou natuurlijk beter zijn, konden de leerlingen op school enkel gezond drinken kopen. Zeker in deze maatschappij waar obesitas steeds meer voorkomt, ook bij jongeren.
Als er geen frisdrank aangeboden wordt op scholen, zullen de jongeren deze verleiding ook niet hoeven te weerstaan. Ze kunnen dan gewoon een gezond drankje kopen.
Toch vind ik dat er rekening gehouden moet worden met leerlingen die diabetes hebben. Als zij merken dat hun suikerspiegel te laag staat, is cola drinken een vereiste. Ikzelf heb het al meegemaakt dat een klasgenoot een hypo kreeg. Op dat moment is het heel belangrijk dat je snel een flesje cola kan kopen.
Met citaat antwoorden
Oud 16th November 2010, 21:21
jens.cuypers jens.cuypers is offline
Registered User

Ik vind dat het wel moet mogelijk zijn voor kinderen om frisdrank te kopen op school. In de lagere school vind ik dit niet nodig, maar vanaf het secundair onderwijs of wanneer je gaat verder studeren, ben je in mijn ogen oud genoeg om zelf de keuze te maken of je al dan niet frisdrank zal drinken.

Als er geen frisdrankautomaat is op school, zullen kinderen misschien minder snel frisdrank drinken. Andere kinderen zullen het dan gewoon van thuis meebrengen.

In deze pro of contra kan ik me ook wel vinden in bepaalde contra-argumenten, maar ik neig toch meer naar de pro-kant.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:38.