![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Inzicht in de taal klinkt heel goed in theorie, in de praktijk gaan veel jongeren echter 'op het gevoel af'.
Je kan dan natuurlijk zeggen dat het aan de leerkracht is om dit inzicht aan te brengen, maar dit inzicht effectief verkrijgen is voor veel leerlingen geen sinecure en ik denk voor leerlingen in het beroepsonderwijs al helemaal niet (praktische toepassingen zijn hier nog belangrijker en veel theorie (waarvan ook veel vanbuiten geleerd moet worden) spreekt hen niet zo aan. |
#2
|
|||
|
|||
Op zich is het natuurlijk een heel goed idee om meer talen te introduceren (en dan zeker Engels
![]() Het is denk ik alleen niet zo evident om een effectief systeem te bedenken waardoor de leerlingen echt weten waarom ze iets op een bepaalde manier moeten gebruiken, om de meest nuttige aspecten van die taal op te nemen (waar je in je latere leven nog veel op kan terugvallen) en dit dan ook nog eens op een aangename manier over te brengen en in te passen in het lessenrooster. |