![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Om even terug te komen op 'heel mijn toets ziet rood'...misschien moeten wij als leerkrachten (in spé) andere kleuren gebruiken voor bijvoorbeeld spellingfouten of inhoudelijke fouten. Op deze manier staan er misschien nog altijd veel andere kleuren maar kan de leerling toch een zeker onderscheid maken tussen de soorten fouten en kijken waar hij juist aan moet werken.
Uiteraard brengt dit weer een extra inspanning mee tijdens het verbeteren, maar misschien is het ook al wel een eerste stap in kijken waar de leerlingen juist fouten maken zodat hier aan gewerkt kan worden? |
|
|||
|
|||
Als ik moet verbeteren zal ik waarschijnlijk een andere kleur gebruiken dan blauw misschien rood. Die demotivatie kan misschien komen van wat mijn ouders soms tegen mij zeiden "Wat is al dat rood" of "Kijk al da rood is" Maar het meeste was meestal wel hoe het zou moeten zijn maar het echte foute was meestal altijd bij mij doorstreept en en de verbetrign in het rood naast. Misschien geeft het dan die demotivatie maar om in het groen te verbeteren en rood te doorstrepen zou ik nog doen. Maar we zullen wel zien.
|