![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Kan niet
Oog om oog, tand om tand?
Oké, de uitbater maakte dit al meerdere keren mee, maar om daarom zo te reageren? Nee, ik vind het niet kunnen. De manier van de uitbater om 'wraak' te nemen valt niet goed te praten. Iets met geweld oplossen helpt niet. Want dat is het principe van 'oog om oog, tand om tand'. Wat een ander mij aandoet, moet ik hem ook aandoen? Ik denk het niet. Als iedereen zo blijft redeneren, waar gaan we dan naartoe? Geweld blijven bestrijden met geweld? Het is niet omdat de andere fout is, dat jij ook fout die fout moet maken... Het lost niets op, want zie... de uitbater is ook in fout en zal rechtvaardig bestraft worden. |
|
|||
|
|||
Ik sluit mij ook aan bij de niet-akkoord-zijde.
Er zijn instanties (politie, justitie, ...) die zulke misdrijven moeten bestraffen. Ik ben van mening dat de uitbater zich tot het niveau van de junkie verlaagt door zijn oog om oog, tand om tand actie. Op die manier wordt het slachtoffer een dader, en de dader een slachtoffer. Ik begrijp wel dat de uitbater iets wou ondernemen, maar dat vind ik nog geen reden om -ookal is het een dief- iemand naakt vast te binden. |
|
|||
|
|||
Ik geef hem groot gelijk, ik zou hetzelfde gedaan hebben. De eerste keer kan je zoiets gewoon aangeven maar als het keer op keer blijft gebeuren dan is de maat na een tijd ook wel vol hoor.
|
|
|||
|
|||
Dit mag niet, punt. Betrap je een dief, haal dan de politie erbij maar neem nooit zelf initiatief. Dit bewijst nogmaals dat dit alleen maar tegen je kan keren. Dat de man steun krijgt op Facebook, is niets nieuws. Het internet wordt de laatste tijd meer en meer voor zulke acties, petities gebruikt. Omdat het zo gemakkelijk en toch vrij anoniem kan denk ik. Denken we maar aan de bloggers die met zich met z'n allen keerden tegen Pieter de Crem na diens uitspraken. Om nog even terug te komen: als iedereen zou denken van 'oog om oog, tand om tand' zou het al snel mislopen. Nee, ik blijf erbij. Haal er steeds de juiste mensen...
|