![]() |
|
|
|||
|
|||
2.5 promille?
Dat is ongelofelijk veel en zeker voor een 13-jarige. Als moeder let je toch op je zoon en je merkt toch onmiddellijk als hij zat is, hoe kun je dit toelaten! En dan zeker als heel de familie er bij zit en dan nog op zijn kamer zich opsluiten met zijn neefje! Dit had slecht kunnen aflopen! Als ouders en familie moet je toch je verantwoordelijkheid opnemen en op de kinderen letten. Zo’n dingen zouden niet mogen gebeuren. |
|
|||
|
|||
Op die leeftijd experimenteert iedereen wel eens met zo'n dingen. En meestal moet dat dan ook eens goed fout aflopen zodat die hun lesje geleerd hebben. Met 'fout aflopen' bedoel ik natuurlijk niet zo drastisch als dit. In zo'n geval moeten de ouders ingrijpen en dat is spijtig genoeg niet gebeurd in dit geval. Toch vind ik niet dat de moeder vervolgd moet worden, maar goed. Dat is nu gewoon ons rechtsysteem.
|
|
|||
|
|||
Ik vind dit totaal niet kunnen. Als je als moeder ziet dat je zoon dronken is, dan grijp je toch in, toch op die jonge leeftijd.
Het is normaal dat pubers af en toe is een klein alcoholisch drankje nuttigen. Maar zo'n grote hoeveelheid, vind ik toch overdreven. Ik zou dat op die leeftijd niet gedurfd hebben om zo dronken te zijn, want dan zou er thuis wel een vlieg aan de lamp gezeten hebben. Je gaat me niet vertellen dat een jongen van 13 niet weet wat hij doet. Hij wist goed genoeg waarmee hij bezig was. |
|
|||
|
|||
Ik vind niet dat de moeder voor zulke dingen vervolgt moet worden! Als deze jongens zich volwassen genoeg voelden om zichzelf dronken te voeren, dan moeten ze ook maar zo volwassen zijn om de straf op hen te nemen. En trouwens je gaat mij niet vertellen dat wanneer iemand van 13 jaar zoveel gedronken heeft niemand hierop gaat reageren??
|
|
|||
|
|||
Ik denk dat het verbieden van de ouders dit probleem in de hand werkt. Je moet kinderen vroeg genoeg eens 'laten proeven'. Kinderen vinden het op jonge leeftijd meestal niet lekker en zullen er dan ook langer mee wachten. Maar waar het moet wel duidelijk zijn dat dronkenschap op minderjarige leeftijd absoluut taboe moet zijn. Ik vind ook dat ouders hun kinderen meer verantwoordelijksheidsgevoel in hun schoenen moeten schuiven. Kinderen weten dat ze minderjarig zijn en gaan zichzelf ook zo onverantwoordelijk gedragen. En net daar wringt het schoentje. Ook kinderen moeten verantwoordelijkheden dragen. Al is dit natuurlijk hoe ik er over denk.
|