![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Moeten er onmiddellijk nieuwe verkiezingen komen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
16 | 38.10% |
Nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 61.90% |
Stemmers: 42. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik heb voor neen gekozen omdat nieuwe verkiezingen een nieuwe onderhandelingsronde met zich zouden meebrengen. We weten allemaal dat Dedecker bij nieuwe verkiezingen het meest gebaat is en dat dit de onderhandelingen nog moeilijker zou kunnen maken dan die in eerste instantie voor Leterme zijn geweest. In mijn ogen is de CD en V dom geweest door zich aan de NVA te binden en een te radicale koers te varen VOOR de verkiezingen met beloftes die ze toch noiot zouden kunnen waarmaken. Wat we nu meemaken lijkt weer spek voor de populistenbek en dat is wat we nu kunnen missen als kiespijn. Populisme doet het vaak goed in de aanloop naar, kijk maar naar de CD en V maar is niet consistend op de lange termijn. Wat nieuw en fris lijkt kan snel overroepen en rot worden. Dit land moet dringend op de rails en daarvoor lijken enkel klassieke partijen gemaakt.
|
|
|||
|
|||
We hebben ooit al lang moeten wachten op deze regering, dus we zullen nog wel een half jaar kunnen wachten tot we opnieuw een regering kiezen zou ik denken.
Een noodregering zal tot dan wel stand houden. |
|
|||
|
|||
Laten we niet overhaast te werk gaan en de situatie eerst afwachten vooraleer we weer gaan beginnen met politieke intriges, onderlinge afspraken tussen partijen zoals die met elke verkiezing gepaard gaan. Naar mijn mening zijn er zaken die meer aandacht verdienen. Een nieuwe regering zal ook geen wonderen kunnen verrichten en de duizenden ontslagen werknemers direct aan een job kunnen helpen.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik vind dat het zo goed is, nieuwe verkiezingen zouden teveel tijd in beslag nemen. En tijd is net wat ons land niet heeft met de economische crisis. Er moet een regering zijn die snel en cordaat kan optreden en zo'n regering is er met verkiezingen zeker niet.
|