![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Mooie gebaren
Ik heb zeer veel respect voor deze persoon. Het winnen van zo een groot bedrag en dan nog de helft ervan afstaan aan de armen is een heel mooi gebaar.
Niet alleen dit gebaar is heel mooi. Maar ook wil ik even de vele acties rond Music for Life aanhalen. BV's, gewone mensen die zeer veel geld verzamelen voor de mensen in nood. Ik volg regelmatig Music for Life op TV en daar zie dat zelf een land in economische crisis en een regering die op zijn kop staat nog om de 3e wereld geeft. Overlaatst heb ik deelgenomen aan de actie 'Bed on the Run' op netlog(een website die redelijk populair is bij de jeugd). Het enigste wat je moest doen was een klik op de website om je aan te sluiten bij hen en er werd 0,50 EUR extra gestort voor de actie music for life. Het is niet veel maar uiteindelijk zijn ze gestrand op een som van 11 000 EUR. En dit kan toch al wel tellen. |
|
|||
|
|||
Ik vind het enorm leuk om dit nieuws te vernemen. In deze tijd van crisis is het inderdaad leuk om te horen dat mensen toch nog geld inzamelen voor goede doelen. Ook het nieuws van de man die euromillions gewonnen heeft is leuk om te horen. Hij geeft de helft van het gewonnen bedrag weg. Zoals al vermeld is zouden niet veel mensen dit doen. Deze man wil effectief de mensen uit zijn naaste omgeving helpen. Dit is echt een mooi gebaar aangezien er nog vele mensen in België zijn die het niet breed hebben en effectief arm zijn. Ik las deze morgen in de krant dat deze man tewerk gaat via cheques. Zo geeft hij via het OCMW 100 energiecheques van 1000 liter mazout. Alleen de mensen die het echt nodig hebben, krijgen dit. De cheques gaan via het OCMW en zij hebben er toch zicht op wie dit dan moet krijgen en wie niet. Op deze manier worden de arme mensen geholpen zonder dat ze het geld verkeerd zouden uitgeven. Nu wordt het geld echt gebruikt voor zaken die deze mensen nodig hebben.
|
|
||||
|
||||
Eindelijk nog eens een mens met het hart op de goede plaats.
Ik denk niet dat ik zo vrijgevig zou zijn, maar dat ik toch ook een deel zou afstaan aan een goed doel. Ik denk dat veel mensen het geld gewoon voor hun eigen familie of vrienden zouden houden en helemaal niets aan een goed doel of iets dergelijks zouden geven. Deze anonieme doet dit wel, en hij wil er geen bedankje voor! Hij doet dit echt voor anderen, omdat hij vroeger ook dikwijls koud had in de winter en geen geld had voor verwarming. Kortom chapeau voor de anoniem! |
|
|||
|
|||
Dat vind ik nu eens mooi van die man.
Heel veel geld winnen, en toch de helft willen weggeven. Ik denk dat er heel weinig mensen zijn dat kunnen. Er hebben al veel mensen een zeer groot bedrag gewonnen bij Euromillions, en er zijn er ook wel die geld aan goede doelen hebben gegeven, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand de helft weggeeft. Dat is een persoon met een gouden hart. Ik denk dat deze persoon voor vele mensen een prachtig kerstcadeau heeft geschonken. Dat is dat kerstgevoel. ![]() |