actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th December 2008, 14:32
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User

Dat de boete 16.000 euro bedraagt lijkt me inderdaad nogal ongeloofwaardig. Toch ben ik een grote voorstander van het decreet, voor mij gaat het eigenlijk nog niet ver genoeg. Elektriciteit is inderdaad de slechtste manier om op te verwarmen. (Toch met accumulatoren, verwarmen op elektriciteit met behulp van een warmtepomp is op dit moment de meest ecologisch verantwoorde manier om te verwarmen!)

Voor nieuwbouwhuizen vind ik het erg belangrijk dat de overheid de mensen in de juiste richting wijst. Kan dit niet met subsidies en campagnes dan moet het maar met boetes. Een boete van 4000 euro is niet mis, maar blijkbaar toch nog niet genoeg om iedereen te overtuigen. Waarom gewoon geen verbod opleggen voor deze manier van elektrisch verwarmen? Het verbieden van isolatie met asbest erin kan toch ook...!
Met citaat antwoorden
Oud 24th December 2008, 18:12
Billy Bosmans Billy Bosmans is offline
Registered User

Die boete moet waarschijnlijk een tipfout zijn maar om te zeggen dat ze geen verdienen dat ook weer niet. 2000 euro lijkt me meer dan genoeg voor de mensen. Toch moeten mensen beter leren letten op hun energieverbruik anders lopen we allemaal rond met gasmaskers.

Dat de overheid een controle laat doen over uw energieprestatiepeil is goed daardoor kunnen mensen die huizen meer energie besparen. Energie kan omgezet in warmte en als je moete proberen zoveel mogelijk warmte binnen te houden anders verspilde hopen energie.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:27.