actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > (Stage-)lesmateriaal > Baso > Wiskunde
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2008, 13:53
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
rekentoestel doet nadenken vervagen !

Een ding is zeker, hoe meer en hoe sneller je leerlingen hun zakrekenmachine gebruiken hoe slechter hun hoofdrekenen wordt. Het gaat dan zelfs zo ver dat ze na verloop van tijd hun maaltafels vergeten en simpele sommen zelfs snel gaan intikken op hun rekenmachine. Ik heb al meermaals gezien dat oudere leerlingen(zie mijn broer) idiote sommen intikken op hun rekentoestel gewoon uit gewoonte. Ik geef een voorbeeld: 3 * 7 = 21 , 12 * 0 = 0 . Dit soort dingen weten ze wel maar uit gewoonte tikken ze maar in zonder na te denken. Een tijdje geleden moest ik bijles geven aan mijn nichtje. Omdat ze zo gewoon was altijd discriminanten te berekenen met haar rekentoestel zag ze haar eigen domme fouten niet meer. Als ik het uitlegde was ze eigenlijk een beetje beschaamd dat ze daar niet naar gekeken had!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Uit
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:19.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.