![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Moet een christen vegetariër zijn? | |||
Neen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 92.31% |
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 7.69% |
Stemmers: 52. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Zoals je ziet... allemaal normale voeding die elke mens eet. Ik mis vlees of vis helemaal niet. Ik voel me gezond en fit. Van mij moet niet iedereen vegetarisch worden, maar mensen moeten hun hoeveelheid vis en vlees wel beperken. We zijn geen vleeseters, maar alleseters. Laatst aangepast door Eveline.Vanderheijden : 14th November 2008 om 22:16 |
|
|||
|
|||
Zoals je zo mooi zegt: "Wij zijn alleseters!"... Waar ga jij dan de mist in hé?
![]()
|
|||
|
|||
Ik mis het vlees of vis niet in mijn lichaam.
Ik wil met die alleseters benadrukken dat mensen tegenwoordig té veel vlees eten. Ik ben inderdaad ook geen alleseter. Maar de mens mag geen vleeseter worden. Onze voeding is te hard gericht naar vlees. Hoeveel mensen houden nog rekening met de 'nodig' of 'gezonde' hoeveelheid? "De vleesconsumptie per inwoner is tussen 1919 en 2007 toegenomen van 30 kilo per jaar naar iets meer dan 100 kilo per jaar. " --> http://www.fitteschool.be Ik eet geen vlees, hiermee wil ik mensen hun ogen opentrekken en ze te laten inzien dat ze té veel vlees eten, bewijzen dat we ook verder kunnen met minder vlees en vis. Ik ben niet tegen het eten van vlees, maar tegen het te veel eten van vlees. Ik kan zonder het vlees en ik vind de bijdrage die ik hiermee kan leveren zeer belangrijk. De vleesindustrie is verantwoordelijk voor 18% van de CO2-uitstoot. |
|
||||
|
||||
Een mens is inderdaad een alleseter, maar een teveel aan vlees kan nooit kwaad. Vlees zit vol eiwitten die we niet kunnen missen. Uiteraard is dat te compenseren door vervangproducten, maar er gaat niets boven 'the real stuff'.
![]() Geen commentaar op vegetariërs natuurlijk, want ik respecteer hun keuze om geen vlees te eten. Toch denk ik dat het niet altijd even gezond is om geen vlees te eten. We moeten ons, volgens mij, toch geen zorgen maken over de overconsumptie van vlees. Als er nu iets is in deze wereld waar we niet op moeten bezuinigen, dan zal het wel vlees zijn. (Onrechtstreeks wordt hier toch op bezuinigd omdat het redelijk duur is. (economische crisis ![]() |
|
|||
|
|||
Beste Jef,
Toch een een biologische kijk op de zaak. Ons darmstelsel is erop voorzien om zowel vlees als groenten te kunnen verteren. Mŕŕr, zoals je misschien weet verteerd vlees veel sneller dan groenten. Wat is dan het grote probleem. Wel, doordat het vlees sneller verteeld, blijven de 'afvalstoffen' te lang in ons lichaam aanwezig, dit gaat zich dan omzetten in allerlei giftige stoffen die op hun beurt weer kunnen leiden tot allerlei kankers. Conclusie: te veel vlees eten is echt wel mogelijk! Een 100gr per dag volstaat (en daar ben je heel snel)! Ik let hier wel op, ik zorg dat ik niet meer eet en soms eet ik ook vegetarisch, van vis mag je dan toch wel een 200gr per dag eten.
|
||||
|
||||
Citaat:
Teveel vlees is ook weer niet gezond. Het belangrijkste en schadelijkste gevolg van teveel vlees eten is een te hoge cholesterolwaarde in je bloed. Cholesterol zit enkel in dierlijke vetten (die we terugvinden in vlees en vaste vetten o.a.) en zet zich vast aan de binnenkant van je bloedvaten waardoor de kans op hart- en vaatziekten gevoelig verhoogd.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Citaat:
Helemaal niet mee akkoord! Weet je wel niet hoeveel energie er in één stuk vlees zit? Lees dan volgend artikel maar eens! http://www.mo.be/index.php?id=62&tx_...rt_id%5D=20184 (waar Bart Staes al eerder naar verwees) Een biefstuk zorgt voor evenveel broeikasgassen als een ritje van zeventig kilometer met een doorsnee wagen. Voor de steak op je bord ligt, heeft hij vijfduizend liter water opgeslokt. De consumptie van vlees is verantwoordelijk voor meer uitstoot van broeikasgassen dan de transportsector. Een studie stelt dat een kilo rundvlees in broeikasemissies gelijk staat aan drie uur met de wagen rijden terwijl je thuis alle lichten aan laat. Maar wanneer die kilo rundvlees organisch geteeld is en het rund niet gevoederd werd met krachtvoer, dan is de uitstoot van CO2-equivalenten al 40 procent minder en het energieverbruik 85 procent minder. En als je toch vlees wil eten: kippenvlees is minder belastend voor het milieu dan rundvlees. Laatst aangepast door Eveline.Vanderheijden : 10th December 2008 om 16:36 |
|
|||
|
|||
Ik vind dat je zelf moet kiezen of je een vegetariër wordt of niet dus het feit dat je christen bent heeft hier eigelijk niets mee te maken.
|