actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Kinder-gsm’s op Belgische markt?
Moet kunnen 1 2.78%
Niet ok 35 97.22%
Stemmers: 36. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th November 2008, 13:50
Vincent Vincent is offline
Registered User

ik vind dit een slecht idee, ik denk dat de bedrijven eerder uitgaan van het principe 'jong geleerd is oud gedaan' en zo hun inkomsten zien vergroten op de kap van kinderen. Want naar wie ze ook bellen ouders, school, of nog iets anders het moet altijd betaalt worden.
Met citaat antwoorden
Oud 5th November 2008, 16:04
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Persoonlijk vind ik dit allesbehalve een goed idee. Kinderen moeten niet bereikbaar kunnen zijn vanuit de klas. Als er iets scheelt, zal de school hun ouders, grootouders,... wel verwittigen. Toch kan het voor sommige ouders geruststellend zijn dat ze hun kind op elk moment van de dag kunnen bereiken.
Waar is de tijd dat haast niemand een gsm had en dus niet bijna bereikbaar was?
De effecten van gsm-gebruik op lange termijn zijn nog niet bekend, maar zijn wellicht niet onschadelijk.
Met citaat antwoorden
Oud 25th November 2008, 15:17
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Ik heb over deze topic ook een dubbele mening.
Enerzijds vind ik dat jullie allemaal gelijk hebben over het feit dat het ongezond is en dat kinderen normaal gezien steeds begeleid zijn. Waarom is het voor hen dan nodig een GSM te hebben.
Anderzijds dacht ik dat er al zo'n toestellen bestonden. Het principe in elk geval wel, maar het feit dat het 'leuk' wordt ingekleed met behulp van Disney, dat zal het nieuwe eraan zijn denk ik.
Vrienden van mijn ouders hebben immers een gehandicapte dochter, die op haar 18e ook een GSM kreeg. Deze GSM had ook slechts 3 toetsen, ze kon haar mama, papa en grootouders opbellen. In zo'n gevallen is zo'n toestel absoluut niet slecht!! Het meisje zat in de week telkens in een verzorgingscentrum, terwijl ze in het weekend thuis was. Op die manier kon ze in de week haar ouders of grootouders opbellen.
Ik vind die toestellen in zo'n geval wel ideaal.

Ik ben het niet akkoord met de uitspraak van Shana (sorry Shana ): "Ikzelf en vele andere van mijn generatie hebben onze jeugd perfect gsmloos kunnen doorbrengen.. "
Onze ouders hebben hun jeugd en schoolcarrière ook doorgebracht zonder tv, computer, internet, ... Dit zijn echter dingen die wij niet meer kunnen wegdenken, voor ons zijn al deze zaken noodzakelijk om een carrière op te bouwen.

Anne
Met citaat antwoorden
Oud 11th December 2008, 14:17
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User

Dit kan niet volgens mij, Het is trouwens recent bewezen dat de G.S.M schadelijke straling afgeeft en kinderen zijn dan nog eens extra gevoelig voor deze straling en dan komen ze met dit idee af.

Verbieden die handel is dus de boodschap.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd December 2008, 19:53
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User

gevaarlijk

Ik ben ook tegen deze zogezegd 'kindvriendelijke' gsm's. Ik denk dat men de gezondheid van de kinderen moet beschermen tegen deze stralen, want ze komen er waarschijnlijk al genoeg mee in aanraking en het zou alleen nog maar erger worden als men deze gsm zou toestaan.
Men kan ook wel zeggen dat er maar 3 voorgeprogrammeerde functies zijn, maar dit lijkt me nogal extreem.
Men kan dit wel doorvoeren als een product om de veiligheid van de kinderen te garanderen, maar als ze nu al de stap zetten naar zo'n gsm dan gaan ze volgens mij snel overstappen naar de echte modellen, die nog schadelijker zijn voor hun gezondheid. volgens mij lopen er al teveel kinderen rond met een gsm.
ik vind dit verstel dus echt onverantwoord.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd December 2008, 21:57
Silke De Roover Silke De Roover is offline
Registered User

geen goed idee

Dit is absoluut geen goed idee. GSM's brengen gevaarlijke stralingen met zich mee. En zoveel te vroeger als je daarmee geconfronteerd wordt zoveel te meer gevolgen kan dit met zich meebrengen. En ook als je alles op je 5 jarige leeftijd al hebt, wat zijn dan de cadeautjes voor het ouder worden nog
Voor bedrijven gaat dit wel een gat in de markt zijn, omdat ze dat willen. Kinderen willen alles wat mama en papa ook hebben of wat grote broer of zus heeft. Maar dit zou men niet mogen toestaan! Dus ik vind dat dit niet mag gebeuren!
Met citaat antwoorden
Oud 24th December 2008, 14:43
vincentvangrootel vincentvangrootel is offline
Registered User

Vincent Van Grootel

Dit is nu echt een heel duidelijk voorbeeld van Kids-marketing. Een volledig orgaan binnen een bedrijf dat zich bezig houdt met het beïnvloeden van kinderen. Het is ook fout om kinderen zo te beïnvloeden. Laat ze jong zijn en laat ze spelen. Een GSM is trouwens ook zeer gevaarlijk, het zorgt voor straling en schade aan de hersens. Hoe snel zullen deze kinderen dan een tumor kweken. Dit zal snel zijn want met die gsm wordt alleen maar "gespeeld". Geef toe waarom zouden kinderen die gebruiken? Ze spelen toch en berichtjes sturen? Als ze zo jong zijn dan doen ze dit niet en hebben ze hier geen behoefte aan. Ze hangen nog veel te veel vast aan hun ouders en afspreken met vriendjes gebeurt toch via de ouders.

Verbranden die handel !!

Vincent Van Grootel
5054663
Met citaat antwoorden
Oud 19th May 2009, 19:38
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User

Ik vind het echt een slecht idee. We weten nog altijd niet precies welke gevolgen de GSM op ons lichaam heeft op langere termijn. Dit hebben we ook nog niet kunnen uitzoeken omdat de GSM nog niet zoooo lang bestaat. Maar dat er nu speciaal een kinder-GSM komt dat kan nooit gezond zijn. Het kind moet nog groeien en zeker de hersenen dus in hoeverre kan dit gezond zijn.

En tevens waarom zou een kind een GSM nodig hebben? Dat is gewoon leuk om er bij te horen maar echt nodig hebben deze kinderen dat niet. Voor jongeren kan je zeggen ok dan kunnen ze bellen in geval van nood of dergelijke maar een kind is denk ik altijd in het gezelschap van een volwassene en die heeft altijd een GSM bij voor als er zich een probleem zou voordoen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:22.