actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 3rd November 2008, 16:48
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Er mag misschien wat meer aandacht aan besteed worden. Misschien kan dit nog een beetje meer geïntegreerd worden in het onderwijs.
Volgens mij moeten ze niet specifiek oordelen over de jongeren, want ik denk dat als je sommige mensen hun rijexamen terug laat afleggen, er heel wat van gebuisd zullen zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd November 2008, 19:23
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User

Verkeersles

Mijn score is 18/25 ... Eigenlijk niet zo schitterend.
Ik moet toegeven dat ik enkel in het basisonderwijs verkeersles kreeg.
Dat ging in het eerste leerjaar over het zebrapad (met allemaal voor een zebrapad gaan staan en allemaal tesamen naar links en rechts kijken, en dat tientallen keren herhalen) en in het 6de leerjaar over de voorrang van rechts.
Maar in het secundair, heb ik eigenlijk nooit meer verkeersles gehad!
Ik vind dus dat ze meer aandacht mochten besteden aan de verkeerseducatie.
Het zou voor iedereen véél gemakkelijker zijn dat iedereen die verkeersregels zou kennen, én er zouden bovendien minder ongevallen gebeuren...

En niet alleen jongeren zijn de kwetsbare groep, maar ook oudere mensen. Vroeger ging het nog "gemakkelijk" in het verkeer, ze waren toen nog niet zo streng naar mijn mening. Nu zijn ze dus wél veel strenger als je je rijexamen gaat afleggen. En bij het minste foutje...gebuisd!

Dus meer verkeerseducatie, vind ik een goed idee !
Met citaat antwoorden
Oud 3rd November 2008, 22:19
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User

Nu ik zelf al eens met de auto rijd besef ik pas hoe kwetsbaar zo een fietser is en dan vooral jongeren en ouderen. Ze zijn niet alleen ergerlijk (als vb in het midden van de weg rijden)maar bovendien ook gevaarlijk. Jongeren durven zich al eens roekeloos te gedragen en dan vooral in groep, ik heb zelf al mee gemaakt dat als ik niet mijn rem bruusk had ingetrapt de jongen gewoon onder mijn auto terecht gekomen was. Hij reed rechts van mij en stak gewoon over zonder te kijken of zijn arm uit te steken. Ik kan u verzekeren dat het de schrik van mijn leven was, gelukkig was het zone 30 was of ik had sowieso niet op tijd stilgestaan. Jongeren maar ook ouderen zijn zo onvoorspelbaar, ik ben altijd dubbel zo voorzicht als er fietser/voetgangers in de buurt zijn, ongeacht hun leeftijd. Het lijkt mij dan ook een goed initiatief zoals Nelleke al zei om de verkeerslessen door te trekken naar het secundair onderwijs. Misschien best wel in een iets andere vorm dan in de lagere school want anders zullen ze snel verveeld zijn. Ook pure theorie geven lijkt mij geen slecht idee. Een beetje zoals de theorie voor het autoexamen. Volgens mij beseffen ze zelf niet eens hoe kwetsbaar ze zijn en een ongeluk is jammer genoeg snel gebeurd en ik vind dat we hen op zijn minst bewust moeten maken van hun kwetsbaarheid.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:37.