actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 26th October 2008, 15:04
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User

Er bestaan degelijk wel trucjes voor acne. Het mag dan misschien wel honderden malen onderzocht worden, maar ik heb er hier een voorbeeld van thuis.
Mijn broer had tijdens zijn puberjaren enorm veel last van acne. En vond dit uiteraard niet zo leuk, hij ging samen met mijn mama naar de dermatoloog die hem pilletjes en zalfjes voorschreef, maar ook zij zei dat het niet zou helpen als hij zou stoppen met chocolade te eten, of kaas en van die dingen.
Toch geloofde mijn broer hier niet in, hij nam in het begin enkel zijn medicatie en smeerde zalfjes op zijn puistjes, hiermee gingen ze maar minimaal weg.
Enkele maanden later stopte hij met het eten van producten met chocolade, kaas of andere dingen waar veel vet aan te pas kwamen.
Na enkele weken zag je gewoon het verschil al.
Het is dus wel duidelijk dat je er zelf ook iets aan kan doen, buiten die zalfjes en toestanden.

En het niet eten van producten, dat zijn toch ook trucjes, niet??
Met citaat antwoorden
Oud 26th October 2008, 15:41
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

De oorzaak van acne is bijna louter te vinden in een verstoorde hormoonbalans waardoor de talgklieren meer talg gaan produceren, die talg gaat zich in de poriën ophopen waardoor de talgklier gaat verstoppen en gaat ontsteken. Het is die ontsteking die wij een puist(je) noemen.
Het lijkt me dus straft dat tandpasta zou helpen tegen jeugdpuistjes.

Met hygiëne heeft het niets te maken, want ten eerste is talg een vetachtige stof en laat zich dus niet gemakkelijk wegwassen en door te wassen, stimuleer je de talgklieren ook om meer talg te produceren (vandaar ook dat vaak door je haar gaan vettig haar oplevert). De beste tip is gewoon van die puisten afblijven! Ontstekingen hebben geen baat bij irritatie door uitnijpen of stimulatie door wrijven.

Volgens wikipedia heeft voedsel enkel effect ivm acnevorming bij mensen die extra gevoelig zijn voor suikers en die zitten in chocolade uiteraard wel in, maar dan mag je nog vele andere voedingsmiddelen niet eten. Ik ben nooit echt een chocolade-eter geweest en wij aten ook niet speciaal vettig, maar heb vroeger wel veel last gehad van acne (in het 5de leerjaar al!).
Na verscheidene clearasilachtige producten die niet bleken te werken getest te hebben, ben ik overgeschakeld op het reinigen van mijn huid met make-upverwijderspul en dat heeft volgens mij wel geholpen... Sinds toen wist ik ook dat je er eigenlijk gewoon moet afblijven.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 29th October 2008, 11:24
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
-
Het lijkt me dus straft dat tandpasta zou helpen tegen jeugdpuistjes.
Tandpasta voorkomt geen jeugdpuistjes, maar droogt ze uit. (Wat leuk dat ik weer net bij zo'n onderwerp uit ervaring kan spreken ) Het is dus wel zo dat als je een puistje hebt en je doet er tandpasta op dat het puistje uitdroogt en het puistje dus soms een wondje wordt of sneller verdwijnt.
Maar of het zo goed is voor je huid? Ik denk dat er vaak littekens overblijven, dus inderdaad 'afblijven' is de boodschap.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:28.