![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Rijdt U soms mee met een dronken bestuurder? | |||
Nee, per definitie niet! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
55 | 72.37% |
Ja, maar alleen als de bestuurder er nog 'treffelijk' uit ziet |
17 | 22.37% |
Ja, zelfs al is de bestuurder duidelijk beschonken |
3 | 3.95% |
Ik stel mij geen vragen... |
1 | 1.32% |
Stemmers: 76. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
En dat glaasje drinken heeft absoluut niets met 'stoerder' tonen te maken, maar alleen met smaak. Niet iedereen lust immers 'een colaatje' of andere frisdranken. Daarbovenop ben je als je 1 glaasje uit hebt nog onder het (wettelijke) maximum percentage alcohol. En mag je in deze staat op de baan verkeren. Verder heb ik geen familie, vrienden die een ongeval meegemaakt hebben met als oorzaak alcohol (ik prijs mijzelf gelukkig) en de reden hiervoor is niet dat mijn familie en vrienden ontzettend verantwoordelijke mensen zijn, al komen zij natuurlijk niet in erg dronken toestand de baan op. (Maar ik ga even telkens van dat ene glaasje vanuit) Maar vandiezelfde kennissen zijn er meer dan 3 die reeds een klein of groot ongeval hebben gehad, veroorzaakt door vermoeidheid. Ik denk écht niet dat dat ene glaasje bij een wakkere persoon zo veel meer kwaad doet dan iemand die recht uit zijn bed de baan op gaat. Laatst aangepast door Karenoris : 22nd October 2008 om 15:22 |
|
||||
|
||||
Ik denk dat 1 of 2 pintjes geen kwaad kan. Dan zou ik nog met iemand durven meerijden.
Maar als ik weet dat iemand TE veel gedronken heeft of drugs heeft genomen, geen denken aan dat ik daarbij in de auto stap! Dan nog liever mijn mama/papa opbellen om te vragen of zij mij kunnen komen oppikken. Ik denk dat je ouders dat véle liever hebben, dat dat je bij een dronken chaffeur de auto instapt en misschien wel een ongeval zou kunnen hebben. Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat ik de keuze heb tussen "met een dronken chauffeur meerijden" of "mama/papa opbellen" omdat ik altijd met de fiets of te voet ga (als het niet te ver is), en als het verder is, dan rij ik altijd mee met iemand waarvan ik zeker weet dat hij/zij enkel water of cola of andere niet-alcoholische drankjes drinkt. Maar bij een dronken chaffeur de auto instappen? Nee dank u ! Liever veilig thuisgeraken en mama/papa opbellen, dan in het ziekenhuis te belanden t.g.v. een ongeval met een dronken chauffeur... |
|
|||
|
|||
Ikzelf heb nu al iets meer dan een jaar mijn rijbewijs en heb nog nooit gereden als ik gedronken heb. Als ik met de auto rijd drink ik geen druppel alcohol ook al mag je volgens de wet wel iets drinken. Ik zal dan ook nooit met een dronken chauffeur meerijden!
|
|
|||
|
|||
Als ik bob ben als we ergens naar toe rijden ben ik ook werkelijk bob. Misschien dat ik in het begin van de fuif wel is een kriekje drink maar daarna cola en dan gaat dat wel vindt ik.
Ik rijdt meesal ook wel met mijn vrienden mee (ieder om de beurt rijden zo blijft het eerlijk) maar als die er meer dan 2 op hebben, ge ik niet zeggen ik rijdt niet meer mee. Als ze nu straal bezopen zijn zeg ik dat wel. Maar als ze nog fatsoenlijk doen gaat dit meestal. De meeste van mijn vrienden rijden niet roekeloos en denken ook aan hun medepassagiers en drinken daardoor niet te veel. En als je maar is 1 keer per maand moet rijden, valt dat ook heus wel mee en letten ze er rapper op dat je is niet drinkt tegenover dat je elke week moet rijden. En anders een goede raad rij met de fiets! |
|
|||
|
|||
Een beetje laat dat ik hier nu nog op reageer, maar ik moet m'n weg nog wat zoeken op het forum, en kom daarom soms 'eeuwenoude', maar toch interessante artikels tegen!
Als ik uitga, hebben m'n ouders me altijd gezegd: 'je moet zien dat je er geraakt, en dat je ook veilig terug thuis geraakt, wie uit wil gaan, moet z'n plan kunnen trekken, maar we willen niet dat je alleen fietst.' Daarom ging ik vroeger enkel uit in het plaatselijke jeugdhuis. Dit wil niet zeggen dat het daardoor een minder gekke boel werd! Jonge vriendinnen die in een jeugdhuis met relatief goedkope drankjes zijn, kunnen zich ook behoorlijk tipsy drinken... Ik ben echter nog nooit zo zat geweest, dat ik er achteraf de gevolgen van moest dragen!! Ondertussen hebben een aantal vrienden wel een rijbewijs en een aantal van hun zijn ook steeds bereid om te rijden. ALs ik met vriendinnen iets ga drinken, rijd ik meestal zelf. In dat geval drink ik 1 drankje. Ik zou nooit meerijden met iemand die dronken is. Een vriend van mij gaat altijd regelrecht naar de toog, als we ergens aankomen. Dan drinkt hij 1 of 2 drankjes, echt helemaal in't begin van de avond. Nadien schakelt hij over op water/cola/redbull. Daar heb ik geen schrik van, maar da's temeer omdat ik hem vertrouw.. Vaak zijn we op stap met 2 auto's, maar ik weet op voorhand dat ik nooit van m'n leven met die andere zal meerijden!! Die houdt zich niet echt in bij het drinken, en tot hiertoe is er nog niets gebeurd, maar ze kunnen niet altijd geluk hebben... Zat achter een stuur kruipen, is gewoonweg onverantwoord! |
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik ben tijdens het uitgaan om 2u alleszins lang niet meer zo wakker als 2u eerder. Gelukkig heb ik altijd de nodige hoeveelheid 'adrenaline-pumping music' in mijn auto liggen. ![]() Citaat:
Citaat:
Misschien kwam ik wel wat aanvallender of groffer over dan de bedoeling was. Dit is voor mij een vrij teer punt aangezien ik héél bewust nooit drink. Eén van de redenen daarvoor is dat ik ooit wél zelf slachtoffer was (gelukkig geen lichamelijke brokken) van een ongeluk waarbij de oorzaak lag bij een dronken chauffeur. Ik ken overigens ook wel één of twee mensen die een ongeluk hebben gehad door vermoeidheid, dat is óók onverantwoord, maar als je daarbovenop nog eens alcohol gedronken hebt...
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
" Die persoon moet ik nog tegenkomen. "
die heb je bij deze gevonden ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Als ik zie dat de ‘BOB’ toch gedronken heeft en nog wil rijden, dan rijd ik zeker niet meer mee met hem. Mijn ouders zijn altijd bereid om mij ’s nachts komen op te pikken, als ik niet meer veilig thuisgeraak. Maar dit is nog nooit voorgevallen.
Ik ken al enkele jongens die door invloed van alcohol een ongeval kregen met de auto. Gelukkig liepen ze geen zware verwondingen op en kwamen ze er met de schrik vanaf. Maar of ze nu geleerd zijn, blijft een ander vraagteken. Ook al kunnen enkele pintjes geen kwaad, als iemand zich aanbiedt om ‘BOB’ te zijn, moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen en daar hoort geen alcohol drinken bij. Mijn vrienden en ik vrienden hebben een goede regel. We zijn met zes mensen en vier hiervan kunnen al met de auto rijden. We hebben afgesproken dat er elke week iemand anders ‘BOB’ is, zo krijg je later niet het gezaag dat de ene meer moet rijden dan de andere. En ‘BOB’ zijn betekent dus geen alcohol drinken, ook niet 2 pintjes ofzo. Ik zit er dan ook niets mee in om eens met de auto te rijden, omdat ik mij ook kan amuseren zonder alcohol. |