![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind het idee dat erachter zit net niét goed! Enkel als je je laat dopen, krijg je een peter of meter toegewezen die je kan helpen bij de lessen. Moest ik me dan toch laten dopen, zou dat de enige reden zijn. Je hebt dan iemand waar je raad aan kan vragen.
Een doop kan natuurlijk ook leuk zijn (dan denk ik aan mijn chiro-periode)! Zolang het gewoon elkaar smerig maken is en niet-zo'n-alledaagse-dingen doen ![]() Voor al diegenen die zich toch laten dopen... succes! Lien |
#2
|
|||
|
|||
verkeerd begrepen denk ik..
Ik bedoelde met 'het idee hierachter' zuiver het "idee". Niet dat je je eerst moet laten dopen vooraleer je van deze voordelen kan profiteren. Ik bedoelde dat dit "idee" standaard zou moeten worden toegepast in onze school.
In mijn vorige school, St. Ursula, kon je vanaf je 3de jaar kiezen tussen het Lyceum (ASO) of Instituut (BSO en TSO). Bij ons, in het lyceum, kregen de derdejaartjes per klas enkele peters en meters toegewezen waar ze naar toe konden gaan als ze wilden, voor al dan niet schoolse problemen. Dit systeem zou bij ons ook van toepassing moeten zijn. Dat je per vak een peter of meter zou krijgen waar je met mogelijke vragen naar toe kan. Ik hoop dat dit voor verheldering heeft gezorgd ![]() Groetjes |