![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Wanneer ik dood ben, wil ik dan begraven of gecremeerd worden? | |||
'Liefst' begraven... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
38 | 43.18% |
'Liefst' gecremeerd... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 56.82% |
Stemmers: 88. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik zou persoonlijk kiezen voor crematie. Toch vind ik de gedachte dat je in een grote oven gestoken wordt maar luguber. Maar anderzijds als je letterlijk ligt te vergaan in de grond met allerlei klein ongedierte is dit ook niet echt een aanrader. Begraven neemt ook veel meer plaats in beslag. Ik zou kiezen voor crematie
|
|
||||
|
||||
Geen idee
Hier heb ik al meer dan eens over nagedacht, maar kan echt geen beslissing nemen.
Aan de ene kant verbrand worden...aan de andere kant opgegeten worden door insecten.. Van 1 ding ben ik zeker : als ik begraven wordt, dan wil ik wel liggen naast mijn echtgenoot. Op dit moment ga ik voor "onder de grond".. maar waarschijnlijk verandert mijn mening binnen enkele dagen weer. |
|
|||
|
|||
Bij mogen ze alle organen wegnemen die ze nog kunnen gebruiken en dan mogen ze mij cremeren.
Bij veel mensen is het idee van een graf ook het idee van herdenken, een plaats om naartoe te gaan en over die persoon na te denken. Ik persoonlijk neem daar liever thuis de tijd voor. |