![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() Ik betwijfel overigens ten zeerste dat een ha maïs evenveel zuurstof produceert als een ha bos, maar dat kan ik zo direct niet staven, maar jij jouw stelling volgens mij ook niet (anders hoor ik het graag). Hoe wil je in godsnaam jongeren met milieubewustzijn en respect en bewondering voor de natuur (en het leven in het algemeen!) opvoeden, als ze het begrip 'bos' enkel kennen uit de boekskes omdat er in de verste verte geen bossen meer te bekennen zijn? En dan heb ik het nog niet over het bos als biotoop. Bye bye biodiversiteit als al de bossen in België plaats moeten ruimen voor industrie of akkers. Er zijn echt nog wel belangrijkere dingen in de wereld dan een goed draaiende economie en het daarbij behorend goedkope voedsel.
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
|||
|
|||
Citaat:
En waar zeg ik dat er geen bossen meer moeten zijn? Maar het mag ergens ophouden. Ik denk dat er voldoende bossen zijn wat betreft de biodiversiteit en de wandelingen. Je kan nu ook moeilijk verwachten dat alles is zoals 2000 jaar geleden eh. Als je geen invloed wil hebben op het milieu kan je moet je in grotten gaan wonen en dierenhuiden dragen ![]() Je moet ergens een gezond evenwicht zoeken. Maar wat mij betreft gaan basisrechten zoals voedsel nog wel boven de biodiversiteit en de wandelingetjes... Ik ga ook wel eens graag wandelen in een bos maar ik denk wel dat er genoeg zijn. Wat betreft dat maïsveld... Ik zal eens zoeken of ik de bron nog terug vind maar het is toch al enkele jaren geleden dat ik dit las dus is beloof niets... ![]() |