actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th January 2005, 19:12
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Tja, zo'n discussie is natuurlijk gewoon tijdverlies.. smaken verschillen nu eenmaal!
Inderdaad, je hebt goeie smaken en slechte smaken.

Nee serieus, ik vind zo'n discussies helemaal geen tijdverlies. Ik bezie dit nu ook niet meteen als een discussie, gewoon omdat we het niet eens zijn wil dat niet zeggen dat we aan't discussiëren zijn. Ik denk net dat Wim mij na mijn uitleg misschien wat beter begrijpt en dan nog mag hij het ermee oneens zijn. Ik heb niet de bedoeling iemand te overhalen om het mij eens te zijn.

Ik vind het ook gewoon interessant om te weten wat een film nu net teweegbrengt bij de tegenpartij en waarom.

En ik vind dat als je routinewijs het aloude cliché "smaken verschillen" bovenhaalt elke keer er gepraat wordt over smaken (zij het dan muziek, film, kunst, boeken,...), dat je dan afbreuk doet aan het item in kwestie. Laat ons ervan uitgaan dat een goed boek, film of lied meer wil en kan! zijn dan louter tijdverdrijf... dus moet er nadien ook over gepraat worden want pas dan kan je spreken van 'verheffing'.

Je zou er van versteld kunnen staan hoeveel je bijleert door gewoon eens het niet eens te zijn met elkaar, maar dan moet je het natuurlijk ook aandurven om je mening te verdedigen en niet constant als een bange wezel te schuilen achter 'smaken verschillen'.
Oud 25th January 2005, 19:54
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Je zou er van versteld kunnen staan hoeveel je bijleert door gewoon eens het niet eens te zijn met elkaar
hehe idd, das de reden waarom da'k soms wel eens wat tegendraads "durf" doen... kdurf wel eens iemand tegenspreken gewoon om zijn reactie en argumentatie te horen omdat je daar idd wel eens wat van kan leren. Mijn commentaar op serieuze onderwerpen is meestal wel gemeend maar op iets gelijk dees

maar ik blijf er nog altijd bij dat ik LOTR vree goed vond. Maar het feit dat ik zo'n grote fan ben v/d boeken zal ook wel wat meespelen in mijn oordeel, hoewel ik de boeken pas ben beginnen lezen na "the fellowship".
Kenny, als je echt de gaten wilt opgevuld zien dan moet je "the silmarillion" lezen, dan besef je pas wat voor een genie Tolkien eigenlijk was.

Ik vind nu wel niet dat ,als je de boeken ook moet lezen om een film volledig te begrijpen, de film niet goed is. Het was nu eenmaal een ongelooflijke uitdaging om een als "onverfilmbaar" beschouwd boek toch te verfilmen. Ze hebben vele goede stukken weggelaten en redelijk wat dingen verandert maar het is dan ook bijna onmogelijk om dat boek (want het is eigenlijk geen trilogie) perfect te verfilmen. Ik bekijk de films dan ook steeds met het boek in mijn achterhoofd. Voor mij is het dan ook niet gewoon een film maar eerder een prachtig samenspel tssn boek en film...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 25th January 2005, 20:00
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Je zou er van versteld kunnen staan hoeveel je bijleert door gewoon eens het niet eens te zijn met elkaar, maar dan moet je het natuurlijk ook aandurven om je mening te verdedigen en niet constant als een bange wezel te schuilen achter 'smaken verschillen'.
Als ge u ni fatsoenlijk kunt uitdrukken, zwijg dan aub.. en kom nu ni af met dat ik het ni persoonlijk moet opnemen! Bullshit!
Ik heb mijn mening over zulke gesprekken gezegd en ik vind dat iedereen zijn eigen smaak heeft! Dat is interessant! Ik vind het leuk om meningen over films te horen, zowel hier als in de videotheek.. Ik bedoelde niet dat het nutteloos is, maar soms wel tijdverlies als je tegen mekaar op zit te boksen..
Oud 25th January 2005, 20:14
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Als ge u ni fatsoenlijk kunt uitdrukken, zwijg dan aub.. en kom nu ni af met dat ik het ni persoonlijk moet opnemen! Bullshit!
Mmm, ok, zo was het niet bedoeld. Mijn oprechte excuses.

Mijn stelling blijft natuurlijk wel overeind.
Oud 25th January 2005, 20:19
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen

Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Mijn stelling blijft natuurlijk wel overeind
Dat zal ik zeker ni betwisten
Oud 25th January 2005, 21:48
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door Kenny
Mijn stelling blijft natuurlijk wel overeind.

+ 10 karakters
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 25th January 2005, 22:47
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
P.S. heeft er iemand der Untergang al gezien? Commentaren?
Ik ben vorige vrijdag naar der Untergang gaan zien. Ik vond het echt een schitterende film.. Zeer interessant zeker als je een beetje meer wil weten over de persoon Adolf Hitler of het einde van de oorlog in het algemeen. Ik vond de acteurs ook geweldig. Je moet toch maar karakter hebben om Hitler te vertolken en dit dan ook nog op een prachtige manier.. Hitler wordt altijd voorgesteld als een beest en een vertegenwoordiging van alles dat slecht is in de wereld.. Uit de film blijkt dat hij meer was dan alleen dat.. Hij is een dierenliefhebber en een bezorgd man.. maar ik ga er mee stoppen want anders hoeven jullie al niet meer naar de film gaan zien.. Besluit : ZEKER gaan kijken!

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:23.