![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Om op Tine's voorstel terug te komen om met meer borden te werken, dit is géén goed idee.
België wordt zo al beschouwd als een "bordenland". Als er nu voor elk gevaarlijk stuk nog een bord moet bijkomen kan je evengoed de hele berm volzetten met borden. Het is nu soms al moeilijk om bepaalde verkeerssituaties te begrijpen, laat staan dat je nog rekening moet houden met nog eens extra borden. Nee bedankt! |
#2
|
|||
|
|||
Citaat:
Zelf ben ik eigenlijk voorstander van het duidelijk maken van gevaarlijke situaties zonder er speciale wettelijke beperkingen op te leggen. Zo heeft men in Nederland eens een experiment gehouden. Men legde een kruispunt zo aan dat er geen verkeersborden stonden, geen wegmarkeringen, geen speciale voorrangsregels,... Iedereen merkt onmiddellijk op dat dit een gevaarlijk kruispunt is en als gevolg wordt daar veel beter opgelet. Het resultaat gaf inderdaad veel minder verkeersongevallen. Eigenlijk is het gewoon belangrijk om mensen te laten zien waar het gevaar schuilt. En dit kan door zowel duidelijke signalisatie of net een gebrek aan signalisatie. Volgens mijn bescheiden mening haalt het echter niet veel uit snelheidslimieten onnodig telkenmale te verlagen en dan controles uit te voeren om geld in de lade te brengen. Mensen gaan dan gokken of ze 'gepakt' kunnen worden of niet. Over verkeersveiligheid denkt men dan zelf niet meer na... En dat is een mentaliteit die men dan zelf creëert... |
#3
|
|||
|
|||
Er gebeuren nog steeds te veel ongevallen in België, vaak met dodelijke afloop. Als we om dat te vermijden trager moeten rijden, graag. Denk even na: enkele tientallen kilometers minder snel rijden tegenover minder doden. Een kleine afweging, niet?
Ik ben ook voorstander van meer snelheidscontroles en andere controles. Er rijden veel gekken rond die kilometers te snel rijden of onder invloed van drank of drugs in hun auto stappen. Vaak is er ook een combinatie van de 2. Ze brengen hierdoor niet alleen zichzelf, maar ook alle andere weggebruikers en passanten in gevaar. Een tijdje gelezen las ik in een weekblad dat er een nieuw systeem bestond dat vanaf volgend jaar zal gebruikt worden in België. Met dit systeem zou men de snelheid van een voertuig kunnen berekenen tussen 2 flitspalen. Het zou dan niets uithalen dat men de flitspalen weet staan: als men vertraagt bij een flitspaal maar tussen die 2 palen te snel rijd, kan men dit nog berekenen. Als deze methode effectief is, vind ik het zeer goed dat men ze gaat invoeren. |