![]() |
|
|
||||||
|
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar het is uiteraard niet onmogelijk dat de uitdrukking 'to bite the hand (=KHK!) that feeds' in Turnhout volslagen onbekend is... ![]() Citaat:
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 30th May 2008 om 03:59 |
|
|||
|
|||
Waarom post je dit niet op de website zelf, Barst?
Persoonlijk denk ik niet dat het veel zin heeft om op de website van LOT veel te reageren. Uiteindelijk is er geen enkele discussie mogelijk, want de beslissing is gevallen en men gaat er niet op terug komen. Nu gaan discussiëren over hoe goed LOV wel is en hoe voldoende LOT ![]() Ik denk dat ze in LOT wel weten wat het imago is van LOV bij stagescholen, dus hen extra wijzen op de kwaliteit van onze opleiding, is alleen maar extra zout in de wonde strooien. Al begrijp ik wel dat LOV zich wil verdedigen en voor correcte informatie wil zorgen, maar ik kan mij niet voorstellen dat alle studenten van LOT deze website bezoeken en er de reacties lezen. De meesten leggen zich erbij neer en zullen wel beseffen dat zo'n keuze weloverwogen is.
|
||||
|
||||
Ik heb met karen en Veronique geprobeert om de visie van onze kant (LOV) over te brengen en dit lukt duidelijk niet.
Alle argumenten die wij van docenten hebben verkregen worden afgeblazen alsof we ze verzinnen en ze nutteloos zijn. Onze argumenten worden beschreven als flauw, LOT springt elke keer direct in defensie en wil er gewoon niet over nadenken. Ik snap dat ze zichzelf willen verdedigen omdat ze zich aangevallen voelen maar toch. Ik heb reacties gekregen zoals: als jij ook dit soort opzoekwerk doet voor je lessen amaai dan. Terwijl ik gewoon puntjes heb opgesomd die ik van docenten en medestudenten gekregen heb. Het argument van de inspectie vinden zij helemaal belachelijk en ze vinden dat dit niets te betekenen heeft. Misschien moet een docent het hen een proberen duidelijk te maken? Ik sluit mij aan bij Bart, ze drijven op emoties en denken niet na. Ik denk ook niet dat er iets aan gaat veranderen. |
|
|||
|
|||
Welke studentenraad haalt 2 Fabiola naar hun dorpke?
![]() ![]() Er is een interessant interview geweest met verschillende partijen: Luc Daemen (KHK), studenten van redt-lot en Schepen van Onderwijs van Turnhout. Het staat op de website www.red-lot.be . Zeker de moeite om eens te beluisteren. Een duidelijk 'debat' zonder geroep en getier. Zowaar beter dan wat we tegenwoordig van politici zien. ![]()
|
|||
|
|||
Ik heb volgende reactie gepost op het interview. Toch wel interessant ook voor anderen om te lezen:
Proficiat met dit interview-debat. Ik vind het chique dat er op een eerlijke en duidelijke manier wordt gesproken zonder geroep, getier of makkelijke uitspraken. Ik kan alledrie de partijen begrijpen in hun standpunt. Ik heb zelf op scholengemeenschapsniveau in een gelijkaardige situatie gezeten. En feit is dat je soms, ondanks alle 'feitelijke' medezeggenschapsorganen, toch het onderspit delft. Wat belangrijk is, is dat je, zoals Luc Daemen aangeeft, vanaf het moment dat de beslissing gevallen is, wél als één team uit de hoek kan komen om er het beste van te maken. Ik denk dat het water alleen maar dieper wordt als je (zinloos) blijft proberen de beslissing terug te draaien. Natuurlijk moet je je stem laten horen, maar op een gegeven moment weet je dat de beslissing niet zal worden terug gedraaid. Net dan moet je de moed en de maturiteit hebben om rond de tafel te gaan zitten en mee te bouwen aan iets constructiefs. Je kan er (voor jezelf/studenten) meer uit halen als je nu meehelpt aan alle praktische problemen die je aanhaalt, dan als je die problemen louter blijft vermelden. Al besef ik dat die knop omdraaien moeilijk is. Sommigen kunnen dit snel, bij anderen gebeurt dit langzaam en sommigen komen er nooit aan toe. Ik denk dat het tijd is om de knop om te draaien, zowel aan LOT- áls LOV-kant.
|
||||
|
||||
![]() Citaat:
![]() Hieronder vinden jullie de mail die door de Admin van de Turnhoutse website dit weekend werd doorgestuurd naar, jawel, mijn departementshoofd, met de duidelijke bedoeling om met modder te smijten en klaarblijkelijk de 'positieve vriendelijke groeten' enigszins minder in praktijk om te zetten (tien keer zeggen dat je positief bezig bent, kan ook een vermomming zijn van exact het tegendeel, zie hieronder!) ![]() Citaat:
Voor een goed begrip: -Ik heb mij nooit aangemeld als blogger op de betreffende site, laat staan dat ik onder de naam 'ik' zou gereageerd hebben op wat dan ook op dit forum... ![]() -Ik heb evenmin in mijn mailbox ook maar enige boodschap vanwege meneer Dondeyne mogen aantreffen, en bijgevolg kan ik niet anders dan concluderen dat hier een spelletje blufpoker wordt gespeeld om met opzet iemand van LOV zwart te maken! Tot zover dus het 'positieve' waarmee de schrijver zich meent te kunnen/moeten onderscheiden... ![]() Met dank overigens aan mijn eigen departementshoofd die de zaak WEL open heeft gespeeld, in tegenstelling tot het achterbakse 'wolf-in-schapenvachtsgekonkel' van deze ongetwijfeld geëngageerde maar allesbehalve 'politiek-correcte' Turnhoutse derdejaars... ![]() Maar mss moet hij het 'als zijn plicht zien' om van dit laatste alsnog een 'werkpunt' ![]() ![]()
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 9th June 2008 om 16:30 |
|
|||
|
|||
Ach als ik zoiets lees, kan ik enkel maar verwijzen naar jouw signature op dit forum Barst... Let it be...
|