actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 6th May 2008, 09:47
jo.guns jo.guns is offline
Registered User

Ik vind het net zoals Karen een beetje dubbel.. Met z'n zessen op de pot gaan is inderdaad niet te doen, maar langs de andere kant.. Ze hebben zichzelf wel in nesten gewerkt he. En ik weet niet hoe het er met de cipiers aan toe gaat, maar ik weet wel dat er heel veel kleine relletjes in die gevangenis voorkomen. Je hoort geregeld dat er aanvaringen zijn tussen cipiers en gevangenen. Dan is het natuurlijk de vraag of het aan de gevangen of aan de cipiers ligt, maar ik denk dat je als cipier na enkele aanvaringen inderdaad je gevangenen begint te kleineren..
Met citaat antwoorden
Oud 6th May 2008, 14:49
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Maar langs de andere kant: die mensen zitten daar niet voor niets.
Dat is ook een vrij relatieve vaststelling. Moordenaars en verkrachters à la Hans van Themsche en Dutroux zitten er volgens mij echt niet en masse.
De meesten volgens mij voor dingen als fraude en diefstal en hoewel dat in elk opzicht verwerpelijk is, is het motief vaak wel begrijpelijk (zie het verhaal uit rzl over de man die een apotheker besteelt voor een erg duur medicijn voor zijn zieke dochter). Sommige mensen hebben het enorm moelijk (kansarmen maken daar een erg groot deel van uit) en zien vaak geen andere moglijkheid dan zich met illegale zaakjes bezig te houden.
Tuurlijk, er zit ook heel wat krapuul in de gevangenis, maar even goed een hele hoop simpele sukkelaars.
Ik denk trouwens dat het verlies van je vrijheid voor heel veel misdaden al straf genoeg is. Die mensen moeten echt voor alles toestemming vragen en kunnen op bijna geen enkel gebied nog eigen initiatief nemen. Stel je eens voor dat je niet kan gaan en staan waar je wil? Hele dagen tussen 4 dezelfde muren? Een hel volgens mij.
Trouwens die 102 EUR is niet voor pure luxe hé, zoals in het artikel staat horen daar ook personeels- en werkingskosten bij, iets waar de gevangen hoegenaamd niets aan hebben.

Anderzijds, wat een heerlijke hoeveelheid leestijd
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 13th May 2008, 22:00
marliessomers marliessomers is offline
Registered User

Ik denk ook niet dat het leven in een gevangenis een luxe leven is. Ik zou nog geen week in een gevangenis kunnen overleven, alleen nog maar de gedachte dat je met 6 een pot moet delen om je behoefte te doen. Maar ik ben zo is zo geen voorstander van het gevangenis systeem in België, door de mensen in een kamer op te sluiten zullen ze niet uit hun fouten leren. Hoeveel gevangen belanden nadat ze vrijkomen terug in de gevangenis?
Met citaat antwoorden
Oud 14th May 2008, 09:50
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User

Ik denk dat er veel meer achter de gevangenismuren gebeurt, dan we 'horen' vertellen van anderen. Ik denk dat er veel verzwegen wordt!

En om ff te reageren: Ik kan me niets eens voorstellen dat ik een grote boodschap moet doen en er zitten nog 5 vrouwen naast mij! ... Ik mag er niet eens aandenken!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:15.