![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Ik denk ook wel dat het meer zal kosten om een lege trein te laten rijden dan hem te laten roesten. Maar wat ik niet begrijp is dat ze de trein nog gaan verhuren?? Ze zeggen zelf dat er wisselstukken uit gebruikt zijn, dat hij vol graffiti is gespoten en dat de binnenkant er ook maar smerig uitziet. Ik denk niet dat Eurostar Groot-Brittanie er happig op is om dit monster nog te huren.
Het is jammer dat er zoveel geld aan verloren gaat, maar als je het contract getekend hebt, zit je er ook wel aan vast. Een inschattingsfout over het succes van de Eurostar. Dat ze de trein voor wisselstukken hebben gebruikt is natuurlijk maar een schrale troost en een poging om hun fout goed te maken. Het zou al veel beter zijn mocht de NMBS zijn fout gewoon toegeven, zonder dat men naar excuses zit te zoeken om het toch maar goed te praten. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Roestige Eurostar rijdt weldra weer
Roestige Eurostar rijdt weldra weer
Het Eurostar-treinstel van de NMBS dat al sedert 2003 in Vorst stond te roesten, is vertrokken. Treinspotters zagen het stel in de richting van het noorden van Frankrijk rijden, getrokken door een locomotief van de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Eurostar gaat de trein inzetten op de bestemming Londen nu de hogesnelheidslijn aan populariteit wint. Eerst wordt het stel opgelapt. Voor de NMBS komt daarmee een eind aan een zware verliespost. Het treinstel werd gehuurd maar stond sedert vijf jaar roest te vergaren. Het huurgeld over die periode wordt geraamd op 23,7 miljoen euro. (red) DeStandaard, 03/08/08 |