![]() |
|
|
||||
|
||||
Citaat:
1/ VOB's rippen naar HD. Ik heb eens wat oude contacten geraadpleegd en die zeiden dat SmartRipper hier goed voor is. Wel oppassen want zo'n DVD staat _vol_ Vob's. Éen voor het beeld, en dan dikwijls nog eens opgesplitst per hoofdstuk ... andere voor het geluid, nog andere voor de ondertiteling, nog andere voor de voorfilmpjes etc. Dit kan misschien handig zijn. 2/ Eens de correcte VOB's (dus van de film of van het hoofdstuk waarin het stukje film dat hij wil knippen zich bevindt), moeten die VOB's geknipt worden zodat enkel het te gebruiken deel overblijft. Hiervoor gebruik je naar't schijnt best VobEdit of Chopper XP 3/ Als je de correcte stukjes geknipt hebt, dan moet je die nog op DVD zetten en liefst niet aan elkaar zodat je gewoon kan skippen tussen chapters. Dit lijkt mij een goeie guide om dat te doen: http://www.videohelp.com/forum/userguides/120021.php Normaal zou je nu klaar moeten zijn, tenzij je nog effectjes gaat toevoegen. Als dat het geval is, dan moet je waarschijnlijk wel omzetten naar andere formaten. Tenzij Davy natuurlijk van plan is om gewoon 15 verschillende DVD's te gebruiken en altijd te wisselen van DVD maar dat lijkt me nogal omslachtig en tijdverspillend.
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() Het uiteindelijke doel van al die korte fragmenten is om ze idd op DVD te schrijven om er nadien waarschijnlijk door middel van een website naar te linken. Dit alles zou natuurlijk beter in elkaar kunnen zitten als je wat programeert in VB, maar daar moet je VB voor kunnen en dat is een probleem ![]() Ga zo door zou ik zeggen. Hier ben ik al enorm veel verder mee!!!! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb de originele van Harry potter 2 op dvd(ligt op kot, dus laat me maar weten wanneer da ge opt school bent, en dan geef ik die wel mee)
The full monty hebben wij thuis op video(opgenomen van de tv) als je hier iets mee bent shakespeare in love heb ik thuis ook op video(gekocht)
|
|||
|
|||
Bedankt maar ik heb al Harry 1 en 2 op DVD ghier liggen dankzij andere vrijgevige zielen. Ik ga morgen alles proberen op men HD te zetten...
![]() Mvg, Davy |
|
|||
|
|||
Schrapt Trainspotting al maar van uw lijstje: My big brother helpt er u heel graag mee voort! Het is the uncut version
![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() Ook al nen hoop mensen die veel van de films op VHS hebben... maar ik wahct nog ff af of ik ze niet op DVD kan vinden... En ook nog effe uitzoeken hoe ik best kan digitaliseren van VHS naar men pc. Pinacle of Hercules heeft zo van die externe kastjes heb ik gehoord met analoge uitgangen en zo. Maar geen idee wat dat kost of dat met usb werkt en zo. Ook al gehoord dat je een fatsoenlijke geluidskaart moet hebben en zo. Ik hoor maar vanalles ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Awel, nu ge d'er toch over begint: vanavond er voor het eerst in geslaagd om video incl geluid op mijn pc te toveren... (heeft 'maar' vier maanden geduurd om de zaak deftig geïnstalleerd te krijgen, geluidskaart te upgraden, al de nodige kabels te trekken ("zo onzichtbaar mogelijk" - mijn vrouw
![]() ![]() Nu waarschijnlijk nog vier maanden nodig om: -ingesloten captureprogramma met de juiste drivers aan de slag te krijgen; -displaydrivers zo ver te krijgen dat ik ook omgekeerd mijn DVD's vanop computer op mijn A/V krijg... -na eveneens vier maanden mijn DVD+RW ook eens iets te laten opnemen... Mijn NERO-software herkent blijkbaar mijn DVD niet (is nochtans een gekochte versie van een jaar of twee geleden ![]() -een klein beetje videobewerking onder de knie te krijgen... Als ik al zie hoeveel 'tools' Kenny daar voor suggereert, dan zinkt de moed mij in de schoenen... Begin stilaan te vermoeden wat de naam 'All-in-Wonder' betekent, nl. een wonder als ge alles geïnstalleerd krijgt! ![]() Dus: als dat hier in orde ZOU komen, dan kunt ge't hier altijd komen proberen (anders eerst eens checken wat Kenny per uur vraagt ![]()