![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Toekomstige leerkrachten: Mag er een kopie genomen worden van je examen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
9 | 52.94% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 47.06% |
Stemmers: 17. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Het verplicht leerkrachten natuurlijk wel om een doorzichtig puntensysteem te hanteren met een duidelijke verdeling over de vragen én over de inhoud in die vragen...
Maar goed: net zoals anderen hieronder ben ik ook niet echt een voorstander van het kopiëren. Soms maak je gewoon geweldige vragen en het is zonde dat de kracht van die vraag dan verloren gaat doordat leerlingen al van tevoren op de hoogte zijn. Wat zouden we als mogelijk tegenargument kunnen geven tegen de tegenstand (veel negaties ![]() ps.: Voor vakken zoals economie is het examens sowieso ieder jaar (deels)anders omdat je vaak met actuele artikels zal werken.
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
|
#2
|
||||
|
||||
Ik had hier ook eerst mijn twijfels bij of dit wel een goed idee was, vandaag is mijn visie verandert. Ik geef bijles voor Engels, dus heb ik gezegd dat hij morgen een kopie van zijn examen moet gaan vragen zodat we kunnen zoeken waar het probleem net zit. Voor zo'n gevallen is dat dus aan te raden, deze jongen moet echt gaan leren uit zijn fouten. En ook al gaan ze hun examen inzien, je vergeet snel wat het probleem net was.
Hij wist zelf niet dat hij dat recht had, dus op zich zitten we nog "safe", vele mensen weten nog niet dat je dit recht hebt. (ook zijn moeder wist dit niet) |
#3
|
||||
|
||||
100% ja
Freedom of information act ![]() |
#4
|
|||
|
|||
Ik vind dat dit moet kunnen maar dan moet er wel een goede rede voor zijn. Zoals inderdaad bijles of iets anders.
|
#5
|
|||
|
|||
Dit is toch echt wel fout hoor. Ik denk dat het niet realistisch is om later elk jaar opnieuw goede examenvragen te stellen waarvan de leerlingen ze nog niet op voorhand kennen. Als de leerkracht duidelijk de te kennen leerstof op voorhand meedeelt zie ik niet in waarom leerlingen het recht moeten behouden om kopies van hun examen te mogen nemen.
__________________
elien |
#6
|
||||
|
||||
Mijn bijlesstudent is zijn kopie gaan vragen en heeft deze niet gekregen. Morgen komt hij en kan ik het hele verhaal horen en ergens bewijs zoeken dat hij het echt wel mag meenemen.(een kopie) Dus op dit moment is het nog altijd niet zo gemakkelijk om je kopie te bemachtigen.
Ik heb vorige week les gegeven over inzet in de verf, ik begon met de vraag: wat is er deze week gebeurt? De leerlingen wisten van niets af. Dus wees maar zeker dat ze nog lang niet zullen weten dat deze regel er nu is. |
#7
|
||||
|
||||
Letterlijke inhoud nieuwsbrief
Letterlijke inhoud nieuwsbrief schooldirecties Vlaams Ministerie van Onderwijs 09-04-2008:
"Editie - 2008-4-9 secundair onderwijs *** Leerlingen en hun ouders moeten toelichting kunnen krijgen over de documenten die geleid hebben tot hun evaluatie door de delibererende klassenraad. Dat is een rechtstreeks gevolg van het decreet over de openbaarheid van bestuur (26 maart 2004), waar ook scholen onder vallen. Dat betekent niet alleen dat leerlingen hun examen kunnen inkijken, ze hebben ook het recht er een kopie van te krijgen. In het schoolreglement kan de school wel bepalen of daar eventueel kosten aan verbonden zijn. Over andere leerlingen exameninformatie opvragen om bijvoorbeeld beslissingen te vergelijken, kan niet. Een leerling kan enkel documenten inkijken die hem of haar rechtstreeks aanbelangen. Wil u meer weten over openbaarheid van bestuur? U leest er alles over in de handleiding 'Openbaarheid van bestuur' (3 mappen + cd-rom) van Politeia. Schooldirect geeft vijf exemplaren weg. Stuur vóór 16 april een mail naar redactie@schooldirect.vlaanderen.be met als onderwerp 'openbaarheid'. Vermeld uw adresgegevens." Bij betwistingen - school die weigert - zou ik een mailtje sturen naar bovenstaand mailadres om te vragen wat te doen bij betwistingen... ![]()
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |