actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 16th March 2008, 17:10
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User

Het is een goed initiatief. Maar ik vind dat je beter wat minder talen heel goed beheerst dan 40 in mindere mate.
Met citaat antwoorden
Oud 16th March 2008, 18:29
Laurianne Laurianne is offline
Registered User

40 talen

En ik die dacht dat België al hoog aangeschreven stond voor zijn talenkennis...
Toch denk ik dat het beter is een aantal talen goed te beheersen dan zoveel talen oppervlakkig te "spreken".

Ik vind het wel positief want door zoveel talen aan te leren aan leerlingen laat je zien dat je respect hebt voor andere culturen.
Je leert ook inzien dat sommige talen heel moeilijk onder de knie te krijgen zijn.

Ik vind dat ze in het middelbaar leerlingen de keuze moeten laten welke taal ze willen bijleren in plaats van het verplichte Duits.
Langs de andere kant worden er drie talen gesproken in België, dus is het wel belangrijk dat je je kan behelpen in (één van) deze talen.
Met citaat antwoorden
Oud 25th March 2008, 21:01
Dieter1BASO
Guest

Leerlingeninitiatief moet aangemoedigd worden in ons onderwijs. Als ik de eerste regel van het artikel lees, denk ik dat deze school hier zeker aan tegemoet komt.
Toch moeten we redelijk blijven. Het is inderdaad beter om een aantal talen diepgaand te behandelen, dan een groot gamma van talen oppervlakkig te leren. Natuurlijk is het wel handig om de voornaamste wereldtalen onder de knie te krijgen. Hierbij denk ik aan Engels, Spaans, Duits, Frans, enz. Vanuit deze talen kan je dikwijls al (vanuit de context) andere woorden in andere talen een betekenis toekennen.
Daarom pleit ik voor een onderwijs dat zich eerder beperkt tot het aanleren van de wereldtalen.
Toch wil het niet zeggen dat ik dit geen mooi initiatief vind van de school.

Nog even dit: Toen ik in Turkije op vakantie was, heb ik een aantal Turken beter leren kennen. Zij wonen nu in Duitsland en aangezien ik de Duitse taal vrij goed beheers, is het geen probleem contacten te leggen. Maar waar ik eigenlijk op aan wil sturen is dat een Turkse jongen van 14 jaar maar liefst 7 talen sprak, zonder dat er in het onderwijs (dat hij geniet) een aantal van deze talen hem aangeleerd werden.
Zo zie je maar dat je ook buitenschools voldoende leert om je mannetje te staan. Voor zulke mensen dienen we respect op te brengen...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:41.