![]() |
|
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
|||
|
|||
Ik vind het alvast positief dat men iets wil doen aan CO2, weliswaar pas vanaf 2012. Ik vraag me af of deze regel niet te laat komt en of die wel gaat werken. Ik weet ook niet of veel mensen zullen staan popelen om meer te betalen voor een nieuwe auto, die bovendien nog wat duurder wordt. Men zegt nochtans in de tekst dat het voor de consument een winsituatie gaat worden. Ik hoop dat ze gelijk hebben. De gebouwde auto’s moeten aan die regel voldoen, maat hoe zit het met de reeds bestaande auto’s? Wat gaat men doen met al die tweedehands auto’s? 1.300 euro is toch al een heus bedrag om meer te betalen. Ik denk dat we moeten afwachten tot 2012 om te zien hoe dit gaat verlopen.
|
#2
|
|||
|
|||
Een winsituatie lijkt me een heel optimistisch beeld, want men vergelijkt hier twee waarden met elkaar waarvan het één vast ligt en waarvan het andere kan fluxueren. Zoals reeds gezegd staat de prijs van de brandstof niet vast, dus met welke prijs is men dan aan die 2700 euro goedkoper gekomen? Voor de consument zal het waarschijnlijk op termijn in ieder geval niet duurder uitkomen zo lijkt. Maar de directe kost bij de aankoop van een nieuwe wagen stijgt natuurlijk wel aanzienlijk.
|