actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Bekijk Resultaten Peiling: Geef je vriend(-innet)je aan bij de politie indien geen of gebrekkig fietslicht...
Moet kunnen... 1 4.17%
Er over 23 95.83%
Stemmers: 24. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 12th December 2007, 21:17
Tom.Geens Tom.Geens is offline
Registered User

Je vriend of vriendin aangeven voor een gebrekkige fietsverlichting lijkt me iets te ver gaan. Echter wijs ik men vrienden er wel op als zij zonder licht rijden, het kan bijvoorbeeld even goed zijn dat zij het gewoon niet weten. Ik probeer zelf ook te vermijden om zonder fietsverlichting te rijden, als ga ik niet beweren dat ik nooit gezondigd heb omwille van een lege batterij of dergelijke.

Het lijkt me wel belangrijk dat jongeren beseffen hoe belangrijk een fietslicht is, want wanneer je op de fiets zit, kan je goed op het verkeer letten en heb je bijna altijd alles gezien. Maar voor autobestuurders ligt dat anders. Altijd alles zien is moeilijk en het hedendaagse drukke verkeer vraagt om vlot te rijden. Dan is een fietser met verlichting altijd veel sneller opgemerkt dan een fietser zonder.
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2007, 15:54
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User

Dit zou erover gaan. Maar ik wijs mijn vriendinnen er wel zelf op als zij zonder licht rijden, want nu ik zelf met de auto rijdt, besef ik dubbel zo veel hoe gevaarlijk het is om als fietser zonder licht te rijden. Ja, Karen heeft gelijk. Ik dacht ook dat het (vroeger) € 50 boete was (ik spreek niet uit ervaring hé). Mijn licht werkte altijd goed!! En iemand die ik ken moest dan ook nog op een woensdagnamiddag verkeersles gaan volgen.
Met citaat antwoorden
Oud 13th December 2007, 16:21
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User

Ik zal mijn vrienden zeker niet aan geven bij de politie als hun licht niet brandt. Ik zal er wel een opmerking over maken van hoe gevaarlijk dat wel is, zonder licht rijden. Het is echt iets dat zeer gevaarlijk is maar aangeven bij de politie gaat erover.
Met citaat antwoorden
Oud 15th December 2007, 18:30
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User

Ik vind iemand aangeven bij de politie omdat hij of zij geen fietslicht heeft. Je kan ze natuurlijk wel aanraden om een licht te gebruiken, omdat dat echt wel veiliger is, maar iemand aangeven, nee dat gaat erover vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:22.