actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2007, 16:43
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Volgens mij zijn er mensen die niet weten wat te doen bij noodsituaties. Misschien zou het daarom handig zijn, moesten de makers van tv-stations een reclame maken met de functies van den noodnummers 100 en 112...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2007, 15:22
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: brecht
Posts: 65
Inderdaad, bij de 105 is dit nog erger. Hier zijn 70 % van de oproepen vals.
Vooral door oudere mensen, er zijn nummers die hetzelfde beginnen en dan beginnen ze al te drukken maar zijn ze te traag.
Ik vind dit persoonlijk erg, vooral de mensen die voor de grap naar zo'n nummers bellen. Terwijl zij voor de grap bellen, kan er ondertussen iemand sterven.
Dat iemand zich hiermee amuseert, dit begrijp ik toch wel niet...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2007, 15:20
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Ik vind het best wel grappig dat de cijfers hoger liggen tijdens de eindejaarsperiode. Elk gsmtoestel heeft toch dezelfde toetsen om te bellen en op te hangen? Als je ziet dat je aan het bellen bent naar een verkeerd nummer dan hang je toch op nog voor dat de telefoon overgaat. Voor mensen die niet zo goed met de gsm over weg kunnen, kan ik nog begrijpen dat dit eens voorvalt, ik denk dan aan men eigen opa. Het idee om reclame te maken voor die telefoonnummers vind ik goed. Want als je belt met je gsm dan is het een ander nummer dan wanneer je met een vast toestel belt.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th December 2007, 15:35
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Het is inderdaad wel erg dat men voor de grap, of voor onnodige zaken de diensten van de 100 contacteerd. Ik vind het dan een goeie straf voor die grappenmakers dat ze de rekening gepresenteerd krijgen. Maar het is wel zo dat het vaak onduidelijk is welke nummer je moet gebruiken in welke situatie. Zo heb ik een voorbeeld uit mijn naaste omgeving ... Toen er werd ingebroken bij een vriendin van mij, had die moeder gezien dat er nog een inbreker binnenzat, toen ze naar binnen stormde om de boef te willen pakken, riep ze gauw naar Katleen, die vriendin waarover ik sprak, dat ze de 100 moest bellen. Ze heeft dit dan ook gedaan en ja wat blijkt, ze zat bij de verkeerde dienst. Dus voor alle duidelijkheid, ze moest de 101 bellen in plaats van de 100. Gelukkig dat de 100 dit direct heeft doorgegeven aan de 101 zodat ze enkele minuten later telefoon kregen van de 101.
Dit bewijst nog maar eens dat het veel duidelijker moet worden gemaakt wanneer je welk nummer moet gebruiken...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:11.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.