![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Volgens mij zijn er mensen die niet weten wat te doen bij noodsituaties. Misschien zou het daarom handig zijn, moesten de makers van tv-stations een reclame maken met de functies van den noodnummers 100 en 112...
|
#2
|
|||
|
|||
Inderdaad, bij de 105 is dit nog erger. Hier zijn 70 % van de oproepen vals.
Vooral door oudere mensen, er zijn nummers die hetzelfde beginnen en dan beginnen ze al te drukken maar zijn ze te traag. Ik vind dit persoonlijk erg, vooral de mensen die voor de grap naar zo'n nummers bellen. Terwijl zij voor de grap bellen, kan er ondertussen iemand sterven. Dat iemand zich hiermee amuseert, dit begrijp ik toch wel niet... |
#3
|
|||
|
|||
Ik vind het best wel grappig dat de cijfers hoger liggen tijdens de eindejaarsperiode. Elk gsmtoestel heeft toch dezelfde toetsen om te bellen en op te hangen? Als je ziet dat je aan het bellen bent naar een verkeerd nummer dan hang je toch op nog voor dat de telefoon overgaat. Voor mensen die niet zo goed met de gsm over weg kunnen, kan ik nog begrijpen dat dit eens voorvalt, ik denk dan aan men eigen opa. Het idee om reclame te maken voor die telefoonnummers vind ik goed. Want als je belt met je gsm dan is het een ander nummer dan wanneer je met een vast toestel belt.
|
#4
|
|||
|
|||
Het is inderdaad wel erg dat men voor de grap, of voor onnodige zaken de diensten van de 100 contacteerd. Ik vind het dan een goeie straf voor die grappenmakers dat ze de rekening gepresenteerd krijgen. Maar het is wel zo dat het vaak onduidelijk is welke nummer je moet gebruiken in welke situatie. Zo heb ik een voorbeeld uit mijn naaste omgeving
![]() Dit bewijst nog maar eens dat het veel duidelijker moet worden gemaakt wanneer je welk nummer moet gebruiken... |