actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 7th December 2007, 11:28
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User

Inderdaad, van bijna alles kan je tegenwoordig kanker krijgen! Wat ik onlangs hoorde was dat je niet meer dan 300g charcuterie mag eten, koffie en cola vermijden, kaas,... Dit alles zou ook kankerverwekkend zijn... Als je deze posts zo allemaal bij elkaar neemt komt het er op neer dat je bijna niets meer mag eten! Ik denk gewoon dat je best gezond eet (natuurlijk...), voldoende sport (een gezonde geest in een gezond lichaam) en dat je dan al weer meer kans hebt om niet 'gepakt' te worden. Maar ja, tegenwoordig kent iedereen wel iemand in zijn omgeving die door kanker getroffen werd. Leefden die mensen dan zogezegd ongezond? Nee, ik denk dat je gewoon door toeval kanker krijgt, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen (denk aan longkanker door te roken..). Ik ga gewoon mijn eigen gangetje, geniet met mate van al dat lekkers en af en toe eens goed sporten kan deugd doen. Ben blij dat je gezond bent en vooral geniet... want het kan vlugger afgelopen zijn dan je denkt.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2007, 15:13
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User

Hoger risico op kanker bij kinderen in buurt van kerncentrale

Hier nog eentje over kanker

Kinderen jonger dan vijf jaar die in de buurt van een kerncentrale wonen, lopen een verhoogd risico op kanker. Dat blijkt uit een studie die de Duitse regering heeft bekendgemaakt. Voor de studie werden in 21 regio's buurten rond kerncentrales onderzocht. Dat gebeurde in de periode 1980-2003.

Leukemie
Uit de studie blijkt dat het risico op kanker tot 60 procent verhoogt waneer een kind in een straal van 5 kilometer rond de kerncentrale woont. Dat percentage loopt zelfs op tot 117 procent wanneer enkel rekening wordt gehouden met leukemie.

Straling
"Ik heb de commissie bevoegd voor de bescherming tegen bestraling een gedetailleerde studie van de resultaten gevraagd", zegt Duitse Leefmilieuminister Sigmar Gabriel. Volgens de minister is het hoge aantal kankergevallen met de huidige wetenschappelijke kennis enkel te verklaren door een blootstelling aan de straling van de kernreactor. (dpa/tdb)

Het Laatste Nieuws, 08/12/2007

Ik ben er zelf al lang zeker van, dat als je in de buurt van een kerncentrale woont, meer kans hebt op kanker. Dus voor mij is dit echt geen schokkend en wereldvreemd nieuws.
Met citaat antwoorden
Oud 14th December 2007, 15:22
Registered User

Oudste moeder ter wereld heeft waarschijnlijk kanker

Ook de oudste moeder ter wereld ontsnapt er niet aan:

Carmen Bousada beviel vorig jaar van een tweeling, Christian en Pau. Met haar 66 jaar is Carmen Bousada de oudste moeder ter wereld. In de media werd ze al stevig bekritiseerd omdat ze vorig jaar over haar leeftijd loog om in de VS eeb reageerbuisbevruchting te kunnen ondergaan.

Alle kritiek verwierp ze toen met de boodschap dat ze kerngezond was. Maar gisteren bleek dat de 66-jarige moeder ernstig ziek is. Daily Mail meldt dat Bousada waarschijnlijk aan kanker lijdt.

De tweeling kunnen dus voor hun eerste stapjes al wees zijn. "Ze zullen niet alleen achterblijven", vertelt hun moeder die hen zal nalaten aan haar neef of de peetvader van de kinderen.

Bousada gaat er nog altijd vanuit niet snel te sterven. "Er zijn veel nieuwe behandelmethodes tegen deze ziekte", zegt ze. De bejaarde vrouw besloot kinderen te willen nadat ze jaren voor haar eigen moeder had gezorgd, die werd 101. (ka)

Het Laatste Nieuws, 12/12/2007

Zelf heb ik vroeger in het nieuws gehoord dat er een bejaarde vrouw nog een kind had gekregen. Dat vond ik persoonlijk nog wel degelijk nieuws. Bij dergelijk nieuws kan je nog een heleboel morele en ethische vragen stellen.

Maar nu komen ze op te proppen, dat die vrouw kanker heeft. De zoveelste persoon die kanker heeft. Dit is inderdaad wel erg, maar moet daar zoveel aandacht rond komen? Er zijn dagelijks zovele sterf- en kankergevallen van moeders, die op zijn minst al even erg zijn als deze.
Met citaat antwoorden
Oud 16th December 2007, 03:43
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User

hmm

Tegenwoordig is er zoveel kanker verwekkend. Te hopen dat onze moderne wetenschap hier vlug een oplossing voor vind!
Met citaat antwoorden
Oud 16th December 2007, 20:58
Robbert Schroeven's Avatar
Robbert Schroeven Robbert Schroeven is offline
Registered User

Als we nu eens allemaal gezamelijk zelfmoord pleegden, dan zouden we niet aan een verschrikkelijke, langdradige dood als kanker moeten sterven...

Euhm, volgens mij moet je die artikels toch wel me een korrel zout nemen hoor. Ik heb nog zo'n artikels gelezen en dan stond er op het einde iets bij in de aard van "Als je 5 weken lang elke dag 25 aardappelen eet krijg je kanker."
Oud 16th December 2007, 22:09
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Tegenwoordig krijg je van alles kanker. Als we al die producten die kanker zouden kunnen bevatten niet meer mogen eten, kunnen we misschien beter stoppen met eten, of zoals Robbert zegt, zelfmoord plegen. We leven maar 1 keer, dus ik vind dat we ook moeten kunnen genieten van het leven! Natuurlijk geldt bij alles wat men eet of doet, de leuze "alles met mate". Overdrijven is namelijk nooit gezond..
Met citaat antwoorden
Oud 17th December 2007, 11:45
Registered User

Kanker eist 7,6 miljoen levens in 2007

In 2007 zijn wereldwijd ongeveer 7,6 miljoen mensen overleden aan kanker. Dat maakte de Amerikaanse kankervereniging bekend. Meer dan 12 miljoen mensen kregen dit jaar te horen dat ze de ziekte hebben.

In westerse landen werden 5,4 miljoen mensen geconfronteerd met kanker, 2,9 miljoen mensen overleden eraan. In ontwikkelingslanden werd bij 6,7 miljoen mensen kanker geconstateerd en overleden 4,7 miljoen mensen aan de ziekte, bij gebrek aan goede behandelmethoden en vroege diagnose.

Bij mannen komen prostaat-, long-, en darmkanker het vaakst voor in westerse landen en long-, maag-, en leverkanker in ontwikkelingslanden. Bij vrouwen zijn dat long-, borst-, en darmkanker in het westen en in ontwikkelingslanden borst-, baarmoederhals-, en maagkanker.

Kanker wordt in 15 procent van de gevallen veroorzaakt door een infectie, maar roken en vet voedsel hebben het aantal diagnoses wereldwijd verhoogd. (anp/tdb)

Het Laatste Nieuws, 17/12/2007

Dat is toch wel een zeer groot cijfer. Zelfs al weet je dat je tegenwoordig van alles kanker krijgt, vind ik dit toch wel een beetje verschietachtig. Ze zeggen wel dat 15% van de gevallen voortkomt van een infectie, maar al de rest komt toch niet van alleen roken en vet eten. Zoals in alle andere posts al wordt aangetoond.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.