actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 4th December 2007, 18:31
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User

Deze cijfers verbazen mij ook niet echt. De meeste kinderen hebben een minder goede band met hun ouders op die leeftijd, ze zijn in hun puberteit, en ze zullen eerder iets tegen hun beste vrienden zeggen dan tegen hun ouders.
Oud 4th December 2007, 20:15
kizzer kizzer is offline
Registered User

Dat klopt, maar ik stel me toch ook de vraag of ouders wel genoeg een klimaat proberen te ontwikkelen waarin praten over seksualiteit mag en waarbij jongeren zich veilig voelen. Ik heb met mijn ouders altijd over seksualiteit kunnen praten. Zij waren erg open tegenover mij, waardoor ik dit ook tegenover hen kon en kan. Het is natuurlijk logisch dat je over zo'n dingen met je vrienden praat. Maar ik denk dat ouders toch ook een belangrijke rol kunnen spelen in dit proces.
Met citaat antwoorden
Oud 5th December 2007, 13:35
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User

Ook ik vind de cijfers logisch, en ik zou zelf ook niet zulke dingen tegen m'n oduers zeggen.
Langs de andere kant is het misschien wel beter dat je wel zulke dingen tegen je ouders zegt... Een ongeluk is tegenwoordig toch snel gebeurd... En dan is het misschien wel beter dat je ouders wel op de hoogte zijn...
Met citaat antwoorden
Oud 5th December 2007, 13:52
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User

seks

ook ik val hier niet van achterover. ik vind dit namelijk vrij normaal. zeker in de puberteit tijdens deze periode denken de pubers dat ze het middelpunt van de wereld zijn en schuiven ze iedereen opzij zo ook hun ouders. ze komen er dus minder mee in contact en daarom zullen er ook meer geheimen onstaan tussen de ouders en de kinderen.
Oud 26th December 2007, 14:28
Stefanie De Ceuster Stefanie De Ceuster is offline
Registered User

Ik vind het vrij tot zeer normaal dat pubers niet meteen met hun sexuele ervaringen naar de ouders lopen.

Het is voor hen allemaal nog heel nieuw en spannend en dit zullen ze inderdaad veel liever allemaal vertellen tegen hun vriendinnen en vrienden dan aan 'mama en papa'.
Het is,denk ik, ook een beetje een schaamte gevoel om hierover met hen te praten.

Zelfs ik vind het -op mijn 19 jaar - nog raar om met mijn mama over sex te praten...
Die lach op haar gezicht alleen al, als ze het woord nog maar hoort..
NEENEE BEDANKT
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:40.