![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Welke ramp vinden jullie 'het ergst'? | |||
-De gijzeling van vorig jaar in Beslan |
![]() ![]() ![]() ![]() |
20 | 36.36% |
-De tsunamiramp in Zuidoost-Azië |
17 | 30.91% |
-De terroristische aanslagen in Madrid & Londen |
13 | 23.64% |
-De gevolgen van de Katrina-orkaan in de V.S. |
5 | 9.09% |
Stemmers: 55. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind ze alle 4 even erg, maar mijn voorkeur gaat toch naar de gijzeling in Beslan en de aanslagen in Madrid en in Londen. Dit had niet moeten gebeuren, mens tegen mens. Vele mensen zijn gestorven voor niets eigenlijk. De natuurrampen zijn natuurlijk ook erg, maar deze zijn niet te voorkomen.
|
|
|||
|
|||
Het is allemaal even erg voor de slachtoffers natuurlijk.
Wat mij wel het meest heeft aangegrepen is de verschrikkelijke gijzeling in Beslan ondertussen 3 jaar geleden geloof ik. Het gijzelen van weerloze kinderen en het barbaars optreden van de Russische overheid/ leger is pure waanzin. |
|
|||
|
|||
Ik heb mij laten vertellen dat men de mensonwaardige omstandigheden in New Orleans had kunnen voorkomen. Blijkbaar waren er al veel langer tekenen dat de orkaan er haar doortocht ging houden, maar heeft niemand de moeite genomen om dat tijdig openbaar te maken?
|
|
|||
|
|||
De gijzeling vind ik het ergste. Er zijn toen zeer veel slachtoffers gevallen en dat hadden er heel wat minder kunnen zijn. Daar heeft het Russische leger weeral gefaald net zoals in het operagebouw een paar jaar voordien.
|
|
|||
|
|||
Awel Elien ik ben het volledig met u eens. Ik zeg niet dat de andere rampen minder erg waren. Helemaal niet! Maar een ramp die eigenlijk voorkomen kon worden maakt het dubbel zo erg vind ik.
|
|
|||
|
|||
het is moeilijk om te moeten kiezen welke gebeurtenis erger is want ze zijn natuurlijk allemaal even erg. het maakt niet uit of men het had kunnen voorkomen of niet... het is gebeurd en daar kunnen we nu niets meer aan helpen. enkel hopen dat de mensheid eens gaat nadenken en ten eerste al stopt met waanzin zoals de gijzeling...
|
|
|||
|
|||
Amai, zeer moeilijke keuze. Ik moest kiezen en heb dan gekozen voor de aanslagen in Madrid. Ik heb de antwoorden die al gepost waren bewust niet gelezen om me niet te laten beinvloeden.
Ik had het moeilijk een verschil te maken met Beslan en Madrid, de twee andere sloot ik uit omdat het om natuurrampen gaat en er in feite kwaad opzet in het spel is. Ik heb dan uiteindelijk gekozen voor de aanslagen in Madrid omdat daar toch de meeste slachtoffers gemaakt zijn. Terwijl ik wel weet dat de mensonwaardige omstandigheden in Beslan ook wel zwaar kan doorwegen bij iemands keuze.... Ik denk dat iedereen het hier moeilijk bij zou hebben. Stiekem zou ik graag weten welke mening onze neutrale Barst hier op zou hebben... |