![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Onderwijshervorming met meer stages & 2 vakken een goede zaak? | |||
Ik denk het wel, want... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 43.48% |
Ik denk van niet, want... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 56.52% |
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
#1
|
||||
|
||||
Nog een vraagje, kunnen wij in ons tweede jaar geen 4e optievak kiezen (tenzij je Ned, Fr, of Wisk doet)? Valt dit dan ook weg of wordt dat nu een 3e optievak?
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.' -- Mark Twain |
#2
|
|||
|
|||
Het zit zo, (denk ik hé). Als je wiskunde, Nederlands of Frans hebt gekozen als een van je vakken, diep je dit sowieso uit. Er bestaat geen andere mogelijkheid.
Heb je deze vakken niet gekozen, dan kan je één van je vakken uitdiepen, je kan/mag zelf kiezen. Als je de vakken fysica - biologie volgt mag je chemie er bijnemen als vierde vak, dan moet je geen ander vak uitdiepen. Duits kan je ook als vierde vak nemen, maar wat dat daar de voorwaarden voor zijn, weet ik niet! Khoop da het nu wat duidelijker is! |
#3
|
||||
|
||||
en voor het lager en het kleuteronderwijs veranderd er nix? :d
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Conceptnota van de Minister van Onderwijs...
Hieronder vind je al een steviger brok lectuur over de geplande hervormingen, en het is waarschijnlijk het stuk waarop de persartikels van vandaag gebaseerd zijn...http://www.ond.vlaanderen.be/hogeron...nopleiding.pdf
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#5
|
||||
|
||||
Citaat:
![]()
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#6
|
||||
|
||||
meer vakken, minder stage
ik verkies eigenlijk meer vakken (dus 4 ipv de 3 van nu) en minder stage. De stage is sowieso toch veel te artificieel, je kan niet op je eigen manier les geven want je wordt nog steeds beoordeeld op de regeltjes volgen en naar de norm van de "beoordeler (?) ". er is ook helemaal geen band met de lln en dat is toch wel een groot verschil met stage en real life denk ik.
Je kan toch beter meer aandacht besteden a/d inhoud v/h vak enz... dan aan stage want zodra je gaat werken heb je in het eerste jaar al evenveel voor de klas gestaan dan in heel de 3jr van nu dus dan zal het 1ste jaar wel wat moeilijker inwerken zijn maar als je zeer sporadisch voor de klas staat zal je het ook veel sneller leren. maar dat ben ik natuurlijk, ik vindt 2 vakken en meer stage in ieder geval niet bespreekbaar ! (natuurlijk is alles bespreekbaar maar je begrijpt me wel denk ik) |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb een gemengd gevoel bij de hervormingen, langs de ene kant zijn meer stages wel goed, maar omdat we er op onze school eigenlijk toch wel al zoveel hebben (in vergelijking met andere scholen), zou het voor onze school wel beter zijn om de vakken beter uit te diepen. Een 4de vak, zoals Wim zegt, zou ik persoonlijk niet zien zitten.
|