![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Nu we verder in het programma vorderen is het toch wel opvallend dat heel wat bedenkers hun product op de markt kunnen brengen.
Ze deden een keer mee voor de 'show' maar uiteindelijk blijkt hun uitvinding toch sterk te zijn, maar als het programma er niet was geweest waren ze nooit naar een producent gestapt om hun product toch eens te produceren of te verkopen. Kijk maar naar de speculaaspasta.. Door dit programma heeft ze toch maar met marktleider Lotus te kunnen produceren.. Het feit dat er wel wat 'zever' over is omdat Dirk Desmet en Danny De Maeyer hier al een patent op hebben. Jammer voor deze twee heren is wel dat ze er niet ver mee zullen springen, al hebben ze hier wel veel geld voor betaald.. |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
#3
|
|||
|
|||
Tegenwerken zullen ze zeker wel wat kunnen,maar haar product zal zowiezo geproduceerd worden.. Dat van hun ook, maar aangezien Els Lotus heeft binnen gehaald denk ik dat ze in het begin toch wel een streep voor heeft..
|
#4
|
|||
|
|||
Als we in heel dit opzet van "De Bedenkers" de rol van de media eens bekijken, dan zien we waarom Els een contract heeft kunnen tekenen bij Lotus. Voor de bedrijven die deze producten zullen produceren/verkopen is het gewoon een fantastische reclame-campagne van een paar weken! Kijk maar eens naar de uitvinding om spijkers in de muur te slaan zonder op je vingers te kloppen... die liggen nu bij HUBO voor maar € 4.99
![]() Oké goed, men wil met het programma het creatieve in ieder van ons naar boven halen, maar ik denk dat weinig mensen hun product gaan verkocht krijgen. Wanneer bedrijven de reclame en aandacht van de media NIET hebben zullen ze minder gewillig staan tegenover nieuwe ideeën van een particulier. We kunnen dus wel met uitvindingen blijven komen, maar als er geen steun is van grote bedrijven dan kan je niet verder. Persoonlijk vind ik het allemaal héél mooi verwoord, maar in de praktijk komt er weinig van terecht. Misschien is het een pessismiste kijk van mij, maar zonder steun van bedrijven is het onmogelijk om je product aan de man te krijgen en zonder media zullen bedrijven hier niet snel aan beginnen. |
#5
|
||||
|
||||
Toch weer mooi voorbeeld van de macht van media?
Zoals anderen al hebben gezegd: door de feitelijke gratis reclame was een groot bedrijf als Lotus te strikken. Zo'n programma als De Bedenkers bevordert misschien wel de creativiteit van de Belgen, maar zonder al die media-aandacht hadden ze er toch ook niets uit kunnen halen. Maar is dat eigenlijk niet des te meer reden om dergelijke programma's aan te moedigen? Als er degelijke, nuttige producten uit voortkomen, waarom niet? |