actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 8th November 2007, 16:50
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User

Ook ik vind dit een heel vreemd maar begrijpelijk geval. Ten eerste mag deze fout absoluut niet gemaakt worden in een ziekenhuis, dat staat vast. Hiervoor zouden de gezinnen vergoed moeten worden, inderdaad. Maar of dit allemaal zo evident is, betwijfel ik. Wanneer je een kindje 10 maanden met hart en ziel opvoedt en van gaat houden, wil je dit natuurlijk niet afstaan. Maar als je dan te horen krijgt dat je échte kindje in een ander gezin beland is, zou ik niet goed weten wat te doen.. Een kind zomaar verwisselen brengt heel wat leed met zich mee. Ik hoop dat de gezinnen met een goed hart uit de situatie geraken.
Met citaat antwoorden
Oud 4th December 2007, 22:11
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User

Verwisselde baby’s na jaar terug bij ouders

Verwisselde baby’s na jaar terug bij ouders

PRAAG - De twee meisjes die vorig jaar in een Tsjechisch ziekenhuis waren verwisseld, zijn net voor hun eerste verjaardag op zondag 9 december herenigd met hun biologische ouders. De ouders hadden aanvankelijk gepland om de kinderen pas na nieuwjaar weer om te wisselen, maar psychologen raadden hen aan om niet langer te wachten, zo schrijven de kranten Dnes en Lidove Noviny.

De baby’s werden op 9 december 2006 geboren in het ziekenhuis van Trebic en per ongeluk door het ziekenhuispersoneel verwisseld. Die fout kwam pas in oktober dit jaar aan het licht toen een van de ouderparen een dna-test liet uitvoeren omdat hun kind helemaal niet op hen leek.

'We hebben deze beslissing genomen voor onze dochters. Op hun leeftijd beginnen ze de wereld rondom hen te verkennen. Het was tijd om in te grijpen', aldus Jan Cermak, een van de vaders, in Dnes.

De twee gezinnen wonen niet ver van elkaar en zijn sinds oktober regelmatig bijeengekomen om de wissel voor te bereiden. Ze willen elkaar ook na de omwisseling blijven zien. Psychologen vrezen dat vooral de moeders het moeilijk zullen hebben met de wissel omdat zij al sterke banden met hun baby hebben ontwikkeld tijdens de borstvoeding.

Het ziekenhuis waar de fout werd gemaakt, heeft intussen twee verpleegsters ontslagen en verschillende werknemers gesanctioneerd.
mcu

Het Nieuwsblad
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2007, 10:04
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User

Moederinstinct?!

Ik dacht altijd dat moeders meteen hun kind herkenden, dat ze het konden onderscheiden van de andere...
Bij deze is deze stelling dus ontkracht.

Dat het verzorgend personeel hiervoor ontslagen werd vind ik te ver! En zoals er in een reactie werd geschreven dat de ouders hiervoor vergoed zouden moeten worden totaal overdreven. Het is een menselijke fout, wel met erge gevolgen, maar dat personeel doet zoiets niet met opzet!

Er gebeuren erger dingen in de wereld! Deze kindjes leven nog en hebben een warme thuis... duizenden kinderen delen dit geluk jammer genoeg niet.
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2007, 16:54
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Een baby zit 9 maanden in de buik van een moeder. Normaal gezien, groeit er dan een band tussen moeder en kind. Ze zijn namelijk onafscheidelijk en altijd samen. Ik kan mij niet inbeelden dat deze zomaar verbroken wordt na de geboorte. Zoals Evy zegt, is het inderdaad dan ook raar dat beide moeders niets vreemd opmerkten.

Ik vind het sowieso al niet kunnen dat zulke fouten gemaakt worden in ziekenhuizen. Je geeft als moeder je kind net na de geboorte in vertrouwen af, opdat het verzorgd en gewassen zou worden. Dan gebeuren er zo'n dingen. Oke, fouten worden gemaakt, maar let alsjeblieft toch een beetje op! Ik denk dat de ouders van deze baby's een verschrikkelijke periode moeten doorstaan. Zij zijn net tot het besef gekomen dat ze het kind van iemand anders hebben verzorgd en opgevoed. Ik vind het wel raar dat de moeders elkaars kind houden. Als dit mij moest overkomen, zou ik onmiddellijk mijn kindje terug willen. Het heeft tenslotte 9 maanden ik jouw buik gegroeid en bovendien heb je dit toch samen met je man gemaakt? Ik kan wel aannemen dat je al een bepaalde band met dat kindje opgebouwd hebt, maar 1 jaar is snel opgehaald denk ik.. Zeker als het kindje nog jong is.
Met citaat antwoorden
Oud 6th December 2007, 20:44
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User

Ik weet 1 ding: ik ga proberen om zo snel mogelijk een 'herkenningsteken' te zoeken bv. een moedervlekje op een ongewone plaats na mijn bevalling, moest die er ooit komen.

Ik zou het echt niet willen meemaken. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Als je zo'n keuze moet maken!

Misschien samenwonen zoals ze zelf bedacht hebben, maar is dat wel de oplossing?
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2007, 13:28
Nick Van Bael Nick Van Bael is offline
Registered User

koning Salamon wou het kind in 2 zagen en elke zogezegde moeder een stuk geven. Toen zei 1 van de 2 vrouwen , geef het kind maar aan haar. Toen gaf Salamon het kind aan de vrouw die reageerde omdat hij dacht dat zij de moeder was omdat een moeder alles doet voor haar kind.
Maar hier zie ik het verhaal er niet in
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:18.