![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Komen de Sint en de kerstman volgens jou te vroeg in het (winkel-)straatbeeld | |||
Neen, moet kunnen... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 13.33% |
Ja, te vroeg! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
52 | 86.67% |
Stemmers: 60. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Sfeer
Achja, economie is economie dat is waar. Maar ik vind het wel leuk, als ik door de straten wandel, en ik zie al de kersverlichting en kerstbomen opduiken.
Laats zat ik in de les tot 18.15h, het was volledig donker als we naar huis reden. Dan is het ook het moment om al die kleine lichtjes te doen branden! Het brengt sfeer. Examens komen eraan, vakantie, kerstbomen, pakjes, het kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen. Natuurlijk zijn we Sinterklaas ondertussen uigegroeid, en lijkt het nu kinderachtig, maar voor jonge kinderen is het nog wel leuk, zij kunnen al beginnen nadenken over wat ze graag willen krijgen. Het is de taak van de ouders om hen daarbij te helpen, maar ook om hen het nodige geduld bij te brengen. Zeggen dat het niet lang meer zo duurt, dat de heilige man pas op 6 december komt, en niet vroeger! Was het al maar Kerstmis, ik kijk er in ieder geval naar uit |
|
||||
|
||||
Een paar weken te vroeg
Voor mij komt de reclame van Sinterklaas en Kerstmis net iets te vroeg. Ik kan aannemen dat er gretig op de mensen hun gevoelens wordt ingespeeld. Kerstmis en Sinterklaas heeft iets bij de mensen, het geeft een warm gevoel. En natuurlijk springen de grootwarenhuizen daar op in, dat is nogal logisch. Maar dit komt net iets te vroeg, ik kan aannemen dat deze reclame begint midden of eind november, zoals vorige jaren. Maar de Sint en de Kerstman komen precies elk jaar maar vroeger en vroeger. Vorig jaar waren er ook van deze acties maar die kwamen iets later dan nu.
Ik moet wel toegeven, de mooie lichtjes in de straten, de winkels die mooi versierd worden, de kerstbomen, enzovoort, het is heel gezellig en het schept ook bij mij een aangenaam gevoel. Dus voor mij mag het ook heel snel Kerstmis zijn ![]() |
|
|||
|
|||
Sinterklaas en kerstman
Ik vind de acties ook te vroeg. Vooral voor Sinterklaas eigenlijk. De kinderen beginnen eind oktober al uit te kijken naar de komst van de goede sint. (lees: cadeautjes). Maar er zijn ook alsmaar meer kinderen die niets krijgen van 'de goede sint', bv kinderen die een ander geloof hebben en waarvoor Sinterklaas niet bestaat. Ook de kerstcampagne begint te vroeg. Ik denk dat het vorige week was dat ik al kerstballen en weet ik veel wat voor in de kerstboom al in reclame stond. Voor niets nodig vind ik! De periode is een heel gezellig periode, maar daarom hoeft deze niet te duren van eind oktober tot eind januari. Zo gaat de waarde van echte 'Kerstmis' een beetje verloren vind ik.
Laatst aangepast door Sanne.Etienne : 6th November 2007 om 12:08 Reden: nog iets vergeten |
|
|||
|
|||
Ik vind dat de sint pas in beeld mag gebracht worden na Allerheiligen. Maar in sommige winkels vind je nu alles al van kerstversiering. Dat vind ik te vroeg. Sinterklaas moet weg zijn, vooraleer alles van kerstmis mag getoond worden.
|
|
||||
|
||||
Inderdaad, economie is economie. Maar de kerstman op grote reclameborden zetten dient als een reclamecampagne voor een bepaalde gelegenheid/periode. Als men zo doorgaat, zitten we binnenkort in oktober al met reclame van de kerstman, en gaat het effect van die reclame zijn doel missen tegen de eigenlijke kerstperiode daar is.
Waar ik ook wel eens bij stil sta, is het feit dat door die kerstman de eigenlijke boodschap van Kerstmis wel eens wordt vergeten, op naar reclamecampagnes met een kribbe, een os en een ezel er op! ![]() |
|
|||
|
|||
Kerstmis, altijd gezellig! Sneeuw/ijs, lichtjes in de straat, lekker warm binnen, warme chocomelk/gluhwein/jenever, ...
Maar het is zoooo commercieel aan het worden! Ieder jaar beginnen ze vroeger en vroeger met het uitgeven van kerstfolders en dat gaat er over... Het zet mensen enkel aan om meer, en meer, en NOG meer te kopen. Voor de zelfstandigen is dit een groot feest, maar voor een gewone burger is dit duur, héél duur. En dan hebben we het nog niet over de diners gehad tijdens deze periode: ééntje op kerstavond, ééntje met kerstmis zelf, ééntje met oudjaar, ééntje met nieuwjaar, ... Kerstmis is mooi, kerstmis is gezellig, kerstmis is enorm duur!! |
|
|||
|
|||
Mijn babysitkindjes kregen drie weken geleden al een heel erg groot en duur cadeau 'van sinterklaas'. Ondertussen staat het spel alweer te verkommeren en zijn de kinderen al volop nieuwe, eveneens grote en dure cadeaus, aan het uitkiezen. Persoonlijk vind ik dat men net iets langer mag wachten vooraleer men promotie begint de maken voor de sint en kerstmis. Zoals men in een strip van kiekeboe (prettige feesten geloof ik) stelt: met pasen moeten de eieren wegzijn, opdat men met de zomermode kan beginnen, eind augustus staan de kerstbomen en pakjes reeds klaar, zodat men in december weer met pasen kan beginnen.
|
|
||||
|
||||
Gezellig, maar te vroeg!
Kerstmis is inderdaad reuze gezellig en ik geef toe dat ik de aankomst van de Sint ook leuk vind om naar te kijken, maar dit alles hoeft niet al eind oktober!
Ik merkte dat de periode eraan zat te komen door de reclame op de televisie. Na de schooluren en op woensdagnamiddag is speelgoedreclame alom vertegenwoordigd. Al die dure en nutteloze cadeaus steken de kinderen de ogen uit. Als ik nu naar de winkel ga, hoor ik in de speelgoedrayon vaak een kindje wenen omdat hij perse dat speeltje wil en hierop niet meer kan wachten tot de Sint komt. De Sint komt dit jaar op 17 november in ons land aan en dat is dus al bijna 3 weken op voorhand. Ik vind dit te vroeg. Als hij er een week op voorhand is, dan is dat toch tijd genoeg!? Maar de kerstperiode vind ik nog altijd VEEL te vroeg komen. Laat de lichtjes maar hangen in de straten, maar haal aub die opblaasbare kerstmannen en sneeuwpoppen van voor je winkel en wacht nog een dikke maand om die 'gevelkerstmannen' op te hangen!!! Nog een tip voor alle mensen die vinden dat het hele 'kerstgedoe' pas na 15 december mag beginnen: Kleef de sticker! (verkrijgbaar in Humo van deze week (p46) en via peeters&pichal@radio1.be) ![]() |