actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 2nd November 2007, 19:16
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré

Professioneel ?

Niet zo fijn natuurlijk..., was mijn eerste gedachte bij het lezen van dit artikel. De cijfers vallen behoorlijk tegen. Je zou toch denken dat iemand als coach in z'n professionele context blijft. Toch treedt hij over de grenzen.
Natuurlijk dacht ik dat dat wel eens voorviel, maar zo vaak...

En inderdaad, zo'n zaken zullen waarschijnlijk wel over de hele beroepswereld verspreid zitten. Ik kan me voorstellen dat dit soms ook bij bv. dokters gebeurt, al heb ik daar geen bewijzen van.

Ik vind in ieder geval dat als men een beroep heeft, als men z'n diploma daarvoor gehaald heeft, dat men die naam in ere moet bewaren en dus niet met zulke 'onzuivere' praktijken moet beginnen, want dat brengt volgens mij bij vele mensen toch wel schade toe aan de algemene reputatie van dit beroep. Hierdoor gaan mensen misschien wel angst krijgen...
Als je in je beroep zit, moet je je in je professionele context houden. Basta.
Oud 2nd November 2007, 22:37
Valerie De Cock Valerie De Cock is offline
Registered User

Schandalig! Ik denk dat dit echt een probleem is in alle beroepsklassen. Via de media zijn er al zaken van ongewenste seksuele intimiteiten aan het licht gekomen: in de modellenwereld, bij raadpleging van gynaecologen, raadpleging bij psychologen, op kantoor,...
Het zijn allemaal situaties waarbij de ene persoon zwakker staat ten opzichte van de andere. Zoiets als iemand ergens voor uitnodigen of op menselijke en vriendelijke manier laten merken dat je persoonlijk geïnteresseerd bent moet kunnen, maar als zoiets uit de hand loopt dan moeten er sancties komen! Zoals in het artikel beschreven staat, zijn seksuele intimiteiten in de sportwereld taboe, maar ik vind dat zoiets moet doorbroken worden door het in de media te brengen. Valt dit trouwens niet onder de wet van de ongewenste seksuele intimiteiten op de werkvloer? (wet van 1 juli 2002). Ook al kaart je een dergelijke situatie aan, dan denk ik dat je als slachtoffer altijd in de zwakste positie staat. Met als gevolg: ontslag, schorsing uit de competitie of dat het slachtoffer zelf opstapt of ontslag neemt. Een spijtige zaak.
Met citaat antwoorden
Oud 3rd November 2007, 00:18
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door Valerie De Cock
Het zijn allemaal situaties waarbij de ene persoon zwakker staat ten opzichte van de andere. Zoiets als iemand ergens voor uitnodigen of op menselijke en vriendelijke manier laten merken dat je persoonlijk geïnteresseerd bent moet kunnen, maar als zoiets uit de hand loopt dan moeten er sancties komen!
Citaat:
Orgineel gepost door Stefan
Als je in je beroep zit, moet je je in je professionele context houden. Basta.
Geldt datzelfde overigens ook niet voor het beroep van leraar?
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:40.