actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2007, 23:46
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door jan voorspoels
Maar kan een vliegtuig steeds groter blijven gaan, ooit moet daar toch een einde komen of toch niet?
Hoeveel zielen gaan er weer in een star-trek voyager?
wie weet over een paar honderd jaar, wanneer we er allang 'onder' liggen
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2007, 09:34
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Zandhoven
Posts: 103
Ik vind de nieuwe airbus een prachtig vliegtuig en zou er heel graag eens mee mee vliegen. De strijd tussen Airbus en Boeing is volgens mij nog lang niet ten einde. Het is namelijk iets typisch menselijk om altijd maar grotere, betere en luxueuzere constructies te bouwen.

En of het mogelijk is om nog grotere passagiersvliegtuigen te bouwen, daar ben ik zeker van.
De magische kaap van 1000 mensen in een vliegtuig te steken, zal binnen dit en een 20-tal jaar waarschijnlijk wel bereikt worden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2007, 17:18
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oostmalle
Posts: 74
Airbus

Wauw! Is mijn eerste reactie als ik het vliegtuig zie. Ik zou ook wel eens graag in dat vliegtuig vertoeven, maar laat het dan alstublieft op de grond staan! Ik heb nog maar 2 keer gevlogen, en dat was 2 keer te veel naar mijn goeddunken. Ik heb enorm veel schrik in een vliegtuig. Misschien komt het omdat ik niet kan vatten hoe het komt dat zo'n groot 'spel' in de lucht kan blijven, en hoe groter en zwaarder die dingen worden, hoe meer schrik ik krijg. Daar ontbreekt het mij dus echt aan verstand! En ja Jan, volgens mij zijn er inderdaad wel ergens grenzen. Een vliegtuig kan niet eeuwig uitbreiden?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2007, 21:27
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Jarenlang project

Ongeveer twee jaar geleden hoorde ik voor de eerste keer over de ontwikkeling van een kolossaal toestel, de A380. Ik ben dan ook meteen gaan zoeken naar informatie. Het beeld dat ik toen al kreeg was geweldig. De enorme zakenruimtes, de slaapkamers, ... Luxe en ruimte alom. Ik was meteen overweldigd door de enorme omvang van dit toestel.

Ik vond ook dat de cockpit ontworpen was door België. Het vliegtuig is trouwens het resultaat van een samenwerking tussen verschillende landen.

Toen ik hoorde dat de A380 z'n eerste commerciële vlucht maakte, wist ik dus meteen welke beelden ik in het nieuws kon verwachten en ik blijf erbij, het is een prachtige creatie.

Natuurlijk zijn er grenzen. Niet voor niets is dit het grootste passagiersvliegtuig uit de geschiedenis. Alweer een grens die is overschreden dus.
Zolang de boel veilig blijft vind ik het allemaal ok. Aangezien de A380 de vele testvluchten en de zware proeven, die zo'n toestellen tegenwoordig moeten ondergaan, doorstaan heeft, denk ik dus wel dat er je je leven niet riskeert als je meevliegt met deze albatros.
__________________
Bezint eer gij begint.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th October 2007, 12:03
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Het is wel zo dat hun deadline niet echt haalbaar was. Omwille van verschillende kleine problemen. Ze hadden er op gerekend dat alles volgens plan zou lopen. Maar met zo een immens project kan dit praktisch niet. De veiligheid mag ook niet in het gedrang komen om een deadline te halen. Maar het is wel een geweldig staaltje van technologie,wetenschap en teamwork.
De vraag is natuurlijk wanneer komt er een groter en luxueuzer vliegtuig op de markt. Maar is het nog wel verantwoord om nog groter te gaan? Ik denk van wel maar de veiligheid moet wel gewaarborgd blijven.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 27th October 2007, 16:57
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door jan.dufraing
Ik denk van wel maar de veiligheid moet wel gewaarborgd blijven.
En laten we vooral het milieu niet vergeten. Ik wil niet weten wat zo'n vliegtuig verbruikt. Iedereen heeft een breedbeeldscherm, dat gaat er toch wel lichtjes over voor mij.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 27th October 2007, 18:48
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Het leuke aan zo'n airbus is dat je wel kunt genieten van de luxe die aanwezig is in dergelijk toestel. Dergelijke vliegtuigen hebben als voordeel dat ze veel meer passagiers kunnen vervoeren dan andere vliegtuigen. In de tekst staat dat de airbus bedoeld is voor lange afstandsvluchten tussen grote luchthavens. Dus je zal zo’n airbus niet gemakkelijk te zien krijgen op Zaventem. Tegenwoordig kan men heel wat bereiken met de steeds vernieuwende technologie. Zo lees ik in de tekst dat er enorme motoren zijn, die je binnenin het vliegtuig amper hoort. Ik vraag me enkel af: “How big can you go”. Nu bestaan er al super-jumbo’s, die een enorme omvang hebben, en ik denk dat men al vliegtuigen aan het ontwerpen is die een groter aantal passagiers kunnen vervoeren. Maar de grootte van het vliegtuig en de grootte van de landingsbaan of vliegveld hangen nauw samen. Ik wil zeggen dat wanneer de luchthavens mee willen draaien met de rest van de wereld, zal men dus ten eerste moeten investeren in de grootte van hun vliegveld. Ze moeten er namelijk voor zorgen dat dergelijke kolossen toch kunnen landen op hun landingsbaan. En volgens mij is het juist die situatie die in de toekomst wel eens problemen zou kunnen geven.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 28th October 2007, 10:31
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
En laten we vooral het milieu niet vergeten. Ik wil niet weten wat zo'n vliegtuig verbruikt. Iedereen heeft een breedbeeldscherm, dat gaat er toch wel lichtjes over voor mij.
De A380 is véél zuiniger dan eender welk ander heavy vliegtuig, b747 707 dc-10 whatever, kheb de grafieken gezien. Je zou blij moeten zijn, 't is écht een mooi staaltje technologie En de electriciteit wordt opgewekt door reactors in de 2 generatoren, die toch moeten draaien om het vliegtuig vooruit te laten gaan, dus eender hoeveel schermen je erin steekt, zolang de reactor het kan trekken met z'n rpm, no problem, niet meer of minder verbruik hierdoor.

Laatst aangepast door Wouter : 28th October 2007 om 11:39
Met citaat antwoorden
Antwoord


Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:49.


Powered by: vBulletin Version 3.8.14 by DRC
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.