actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th October 2007, 08:52
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User

Thumbs down Rijden onder invloed

Ik ben niet akkoord met deze stelling. Als je op café gaat en je hebt een paar pintjes te veel op dan mag je zowiezo al niet met de auto rijden. Dan zou je toch verwachten dat je in plaats van met de auto rijden, met de fiets mag rijden.
Als dit ook al niet meer mag dan is enkel de taxi nog een oplossing want als je te voet gaat kan je ook opgepakt worden voor openbare dronkenschap. Dat de taxi dan de enige goede mogelijkheid is, is goed voor de taxibedrijven. ! Maar als je nu een km of 2 van het café of feestje verblijfd dan is het dom, vind ik persoonlijk, dat je dan een taxi belt.
Als rijden onder invloed met de fiets niet meer mag moet men een taxi bestellen. Dit maakt het leven van uitgaan nog moeilijker en duurder.
Het feit dat je je rijbewijs kan kwijtspelen is voor mij nog niet van belang want ik heb nog geen rijbewijs, maar het is wel zo dat ik dan anders bestrafd zal worden dan iemand die wel een rijbewijs in zijn bezit heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2007, 09:22
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User

Thumbs down Dronken fietsers

Ik ben ook absoluut niet akkoord met deze regeling. Dat men niet meer met de auto mag rijden als men te veel gedronken heeft vind ik niet meer dan normaal. Maar hoe moeten we dan anders thuis geraken? Ik denk dat mensen op de duur zo gaan denken: 'als we dronken met de fiets rijden, wordt ons rijbewijs afgenomen, dus kunnen we even goed de wagen nemen!' Moeten we dan misschien te voet gaan als we gedronken hebben? Maar eigenlijk mag dat zelfs ook al niet. Dus conclusie: als we pintjes willen drinken, moeten we dat thuis doen en vooral niet meer buiten komen!
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2007, 10:26
Gertjan.Buyle Gertjan.Buyle is offline
Registered User

Ik volg Sanne haar redenering helemaal. Als men altijd gestraft kan worden als je iets te veel drinkt, dan kunnen we beter met zen allen thuis blijven en daar drinken. Dit doet mij sterk denken aan Amerikaanse toestanden waar jongeren zogezegd ook niet mogen drinken en dan dit maar thuis doen. Een beetje uitgaansleven kan volgens mij echt geen kwaad, en als dat drie keer van de fiets vallen inhoud, doe je dat enkel jezelf aan!
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2007, 12:02
Sven De Pooter Sven De Pooter is offline
Registered User

drinken

Dit is regelrechte zever. dan moeten er geen cafés meer bestaan ook niet.
want hoe ga je anders naar een café? moet dat dan altijd te voet?
Ik ga hier dus akkord met sanne. dan schrikken ze ervan dat mensen thuis beginnen drinken.
want wanneer je je rijbewijs kwijt speelt aan de politie mag je zelfs niet meer met een kruiwagen over de baan rijden. of fietsen met gsm in de hand is volgens de wet een ZELFMOORDPOGING.

ik vind dat de wet iets te strict is en dit is een reden waarom iedereen zich gaat slecht gedragen.

Maar ik blijf toch lekker van mijn weekendse pintjes genieten.!

Greetz,
Sven
Met citaat antwoorden
Oud 25th October 2007, 12:17
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User

Politie

Het is inderdaad een belachelijke stelling om fietsers die positief zijn bevonden aan alcoholgebruik hun rijbewijs in te trekken. Oplossing: laat ons allemaal ergens samenkomen, er een slaapplaats inrichten, een stuk in ons ****** drinken en daar blijven. Oh nee, dan wordt er weer gesproken over samenzwering en bendevorming... En zo blijven we weer bezig. Ons geluk is dat in dit geval de politie wel een beetje onze vriend is en ze regelmatig een oogje dichtknijpen inzake dit probleempje.

Cheers, en we pakke der nog éné é
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:46.