![]() |
|
|
|||
|
|||
Van dat begrip nieuwe man krijg ik stilaan wel een beetje horentjes van, om het met wat beeldspraak te zeggen. Ik vind dat ieder binnen een huishouden -getrouwd of niet- zijn bepaalde taken heeft en ook op zich dient te nemen. Dit naargelang wie het meeste tijd heeft op het moment van de dag dat de taak moet vervuld worden. En die tijd hangt meestal af hoe de werkuren van de partners verlopen. De ene part-time/de andere full-time; allebei full-time of alle andere mogelijke combinaties die kunnen gevormd worden tussen 2 partners. Maar bespaar me aub begrippen als 'nieuwe man'. DANK U
|
|
|||
|
|||
De nieuwe man, je hoort deze tijd niets anders meer. Ok een man mag iets doen in het huishouden. Als je allebei fulltime gaat werken, denk ik dat de beste oplossing de volgende is: diegene die eerst thuis is, begint met het eten,... De man moet natuurlijk niet alles doen, maar een steentje bijdragen in het huishouden mag wel..
|
|
|||
|
|||
De nieuwe man, daar versta ik onder, een man die kan strijken, wassen, kuisen, koken, ... Dit hoeft voor mij niet allemaal. Ik vind dat iedereen in het huishouden wat mag doen, ook de man. Zoals koken, afwassen en stofzuigen is toch niet te veel gevraagd? Maar strijken of wassen, dat zie ik nog niet veel mannen doen. Zolang de taken een beetje eerlijk verdeeld zijn, zal ik later wel de strijk doen.
![]() |