actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 15th October 2007, 20:04
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User

Wij hebben voor ons werkje pdv ook enquêtes afgenomen over het gsm-gebruik bij pubers. Zo hebben we ook gelijkaardige resultaten over het gsm-gebruik bij jongeren gevonden. Ik vind persoonlijk ook dat de jeugd heel veel met z'n gsm bezig is. Maar het is zo handig, dat mobieltje. Je bent altijd bereikbaar. Ik denk dat het ook wel wat te maken heeft met de tarieven die gsm-operatoren aanbieden en dat stimuleert de jongeren ook wel. Kijk bijvoorbeeld maar naar proximus generation : na 16uur aan de helft van de prijs smsjes sturen en in het weekend gratis smsjes sturen!
En eigenlijk is het ook zo makkelijk afspraakjes te maken via jouw gsm. Ik ben er zeker van dat dit verbondenheid tussen vrienden positief beïnvloed zoals in het artikel wordt geschreven. Ik zou mijn gsm ook geen dag meer kunnen missen. Het op zak hebben van jouw gsm stelt je op de een of andere manier ook wel een beetje veilig. Bijvoorbeeld als je een lekke band hebt, dan is het toch heel handig dat je snel jouw mama kunt bellen?!
Met citaat antwoorden
Oud 15th October 2007, 20:16
Sofie Daems Sofie Daems is offline
Registered User

Een GSM, allemaal goed en wel.. Het is handig, maar het gaat tegenwoordig toch net iets té ver. Kindjes van 10 jaar lopen al met een mobieltje rond en dat vind ik toch al schandalig vroeg. Die kindjes moeten nog met barbies spelen, legohuisjes bouwen, met de autootjes spelen, ... maar echt nog niet met een GSM rondlopen!
Met citaat antwoorden
Oud 15th October 2007, 20:56
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User

Moeilijke zaak

Toen ik de titel van dit artikel las dacht ik van oh nee, als je al niet meer zonder je gsm kan... Langs de ene kant vind ik het belachelijk. Een gsm is geen basisbehoefte. Eten, drinken dat hebben we nodig, maar een gsm? Langs de andere kant, als ik dit toepas op mezelf, merk ik dat die gsm zo'n gewoonte is geworden, dat ik het toch ook wel moeilijk zou hebben. Het is gewoon pure luxe, het is gemakkelijk. Als je op school bent en je wil vragen of één van je ouders je kan komen halen stuur je gewoon een sms-je! Of je wil uitgaan, dan moet je niet liggen rond bellen, je stuurt gewoon wat rond en je weet meteen wat er te doen is. Ik gebruik mijn gsm verder ook als wekker, hij herinnert me aan verjaardagen, adressen of andere zaken die ik niet mag vergeten. Dus ik vind het erg om te moeten toegeven, maar ik zou zelf moeilijk zonder kunnen, maar enkel omdat het zo gemakkelijk is. Wat ik wel vind is dat tegenwoordig kinderen op te jonge leeftijd die gsm al in handen krijgen. Ik vind dat ze toch minstens 14/15 jaar mogen zijn want vroeger heb je dat volgens mij enkel nodig om spelletjes mee te spelen en daarvoor hebben ze al game-boy's uitgevonden!
Met citaat antwoorden
Oud 15th October 2007, 21:39
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User

Luxe luxe luxe...

Een gsm is gewoon een luxeproduct. Ok het is gemakkelijk omdat je altijd en overal bereikbaar bent. Maar ik schrok toch wel van de cijfers die in het artikel gegeven zijn. Als je niet bereikbaar bent is dit soms een grote ramp, maar hoe was het vroeger dan? Vroeger bestond er geen gsm en was je dus nauwelijks bereikbaar. Nu lopen kinderen van 9 of 10 jaar al met een gsm rond, om aan hun ouders te laten weten wanneer school uit is...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:27.