actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 11th October 2007, 14:59
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User

Gaat de goede richting uit

Goede zaak misschien zijn er binnen enkele jaren geen doodstraffen meer. De doodstraf is eigenlijk geen straf, ik denk dat het grotere straf is om levenslang te krijgen. Dan heb je geen toekomst en zal je altijd met de feiten worden geconfronteerd. De doodstraf moet afgeschaft worden. Dit is blijkbaar een echte westerse mening want ik las net dat zowat 60% van de Amerikanen ervoor is, onbegrijpelijk voor mij.
Met citaat antwoorden
Oud 11th October 2007, 17:29
Lennart Lennart is offline
Registered User

Ik kan niet zeggen dat ik een complete tegenstander ben van de doodstraf. Ikvindt dat er uitzonderingen moeten bestaan op de regel van geen doodstraffen, wil jij bijvoorbeeld Dutroux een tweede kans gaan geven ? K'dacht het niet. Maar dan opnieuw het probleem zal zijn dat we een geschikt iemand moeten vinden die deze delicate uitzonderingregels moet kunnen maken.
Met citaat antwoorden
Oud 12th October 2007, 21:25
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User

Ik vind het een stap in de goede richting. De doodstraf is eigenlijk nog een primitief en verschrikkelijk iets. Stel je voor dat een onschuldige de doodstraf krijgt en later komt uit dat die onschuldig was, gewoon verschrikkelijk. Dus ik ben zeker niet voor de doodstraf, want er bestaat nog zoiets als een tweede kans. Maar voor mij hangt die tweede kans ook af van hetgene waar de persoon schuldig van wordt verklaard. Een diefstal is volgens mijn mening minder erg als een moord. Ik neem nu het voorbeeld van Lennart nl. Marc Dutroux. Net als hij vind ik dat een dergelijk iemand geen tweede kans verdient. Ik heb al heel wat mensen gesproken die vinden dat Dutroux echt de doodstraf verdient. Hij heeft tenslotte enkele kinderen vermoord. Maar ja, waar leg je de grens? Welke persoon verdient de doodstraf en wie niet? Een dilemma waar nog veel over moet gesproken worden.
Met citaat antwoorden
Oud 13th October 2007, 13:49
jessica.luyckx jessica.luyckx is offline
Registered User

Ik vind het heel goed dat de doodstraf word afgeschaft maar waar gaan we al die gevangen laten, de gevangenissen zitten nu al bijna overvol.
En ik vind dat als een persoon die zoveel mensen heeft vermoord, heeft hij dan nog wel het recht om te leven.
Ik vind het een primitief iets maar ik vind dat er uitzonderingen moeten bestaan. Maar waar moeten we de lijn trekken van hij verdient de doodstraf en hij niet.
En als men mensen levenslang geven. wie betaald hun verblijf in de gevangenis... Komt het geld gewoon uit de hemel vallen ofzo. Sommige verdienen de doodstraf vind ik, en sommige niet. Maar waar is de lijn

Laatst aangepast door jessica.luyckx : 13th October 2007 om 13:54
Met citaat antwoorden
Oud 14th October 2007, 16:18
Julie De Ceulaer Julie De Ceulaer is offline
Registered User

Ik ben eigenlijk tegen de doodstraf. Als regering ben je tegen het vermoorden van mensen, want je wilt de moordenaars straffen. Is het dan verantwoord dat je net hetzelfde gaat doen en de misdadigers gaat executeren? Ik vind dat de regering het goede voorbeeld moet geven door de misdadigers een tweede kans te geven. En door iemand te executeren straf je niet alleen de persoon zelf, maar ook de familie. De misdadiger voelt maar even pijn, maar de familie blijft achter met het verlies. Maar langs de andere kant; als iemand echt een weerzinwekkende misdaad heeft begaan, is die persoon het dan nog waard om tijd, geld en eten in te steken?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:00.