![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Moslima's uit zwembad gezet. Terecht of niet? | |||
Onterecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 26.09% |
Terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 73.91% |
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Ik vind dat een zelf "uitgevonden" zwemoutfit niet past in onze zwembaden. Ik kan me wel aansluiten bij het Australische alternatief, waarmee men Moslima’s de kans geeft om op een veilige en hygiënisch verantwoorde manier te zwemmen.
|
|
|||
|
|||
Terecht!
Het is wel logisch dat als je gaat zwemmen, je enkel zwemkledij draagt. Volgens mij horen een jogging, hoofddoek ed daar dan ook niet bij.. Ik ben absoluut geen racist en ik heb er dan ook geen problemen mee dat die mensen naar ons landje komen, toch vind ik het maar logisch dat als je naar een ander land trekt, je de gewoonten respecteert. Doe zoals iedereen, wij zwemmen tenslotte ook niet met een pet of kousen. En als ze zo graag zwemmen met een hoofddoek, kunnen ze misschien opteren voor een badmuts..
|
|
|||
|
|||
Normaal!
Als je moet afgaan op de titel dan zou je kunnen zeggen dat dit schandalig is. Maar bij het lezen ervan begreep ik het zwembadpersoneel volledig. Dit is gewoon niet hygiënisch! Die kleren kunnen ze al een dag of twee hebben aangehad en dan zitten ze vol vuil en bacteriën en dat is niet proper! Ik ken genoeg zwembaden waar zelfs een zwemshort verboden is gewoon omdat je die short ook kunt dragen om bijvoorbeeld een café te bezoeken en dan is het niet proper meer. Ik heb respect voor de godsdienst van die vrouwen, maar ten eerste gebeurde dit tijdens het vrouwenuurtje dus moesten ze niets verbergen voor andere mannen. En ten tweede, als je dan toch heel je lichaam wil verstoppen moet je of wel thuisblijven of wel zoiets als een duikpak aandoen. Ik ben helemaal geen racist maar regels gelden er gewoon voor iedereen. Iedereen is gelijk voor de wet. En volgens mij zitten de zwembaden wel al vol genoeg met schimmels en bacteriën.
|
|
|||
|
|||
En gelijk hebben ze!
Persoonlijk snap ik het standpunt van het zwembad volledig ze moeten immers toch consequent blijven. Als ze die moslim vrouwen zouden toestaan dat ze met hoofddoek enzo kunnen baden. Dan kan ik ook met mijn kleren in het zwembad duiken. "Wat als zij het mogen mag ik het ook." zou ik dan makkelijk als argumentatie kunnen gebruiken.
Langs de andere kant vraag ik mij dan af of die vrouwen zich dan niet onmakkelijk voelen in al hun kleding. Terwijl de rest van die vrouwen gewoon zwemkleding aan heeft. Als ze dan toch zo graag gaan zwemmen: Waarom al die kleding? Willen ze dat zelf? Moet het van hun man? Van hun religie? In ieder geval ik zie het nut er niet van in om met een halve kleerkast aan je lijf te gaan zwemmen. Gewoon al om het feit dat het te onpraktisch is. |
|
|||
|
|||
onaangepaste kledij
Ik vind ook dat het een logische beslissing is geweest van de zwembaddirectie om de vrouwen terug te sturen.
Ten eerste heeft het zeker met de veiligheid te maken, want door al deze kledij wordt zwemmen enorm moeilijk en zelfs gevaarlijk. Ook als men dit had toegestaan denk ik dat het tot een lastige situatie had geleid, zowel voor de vrouwen zelf als voor de andere zwemsters. Net zoals in het artikel wordt gezegd was er ook niet echt reden tot het dragen van deze kledij, want het ging duidelijk om een zwemles waarbij enkel vrouwen aanwezig waren. |