actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > R.Z.L.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 10th October 2007, 13:49
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User

Ik treed hier ook bij aan. Ik vind dat geld zeker niet gelukkig maakt. Er zijn andere waarden in het leven, zoals vriendschap en liefde. Ik zeg wel dat geld het leven gemakkelijker maakt, spijtig genoeg, maar zo is het nu eenmaal in deze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2007, 16:32
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User

Ik sluit mij ook aan bij deze stelling. Onze economische groei is van groot belang, maar ons welzijn en geluk mag niet aan de kant geschoven worden. Het ware geluk zit in vertrouwen, stabiele relaties en zekerheid en niet in flexibiliteit en dynamiek. Gelukkig is daar iedere burger wel van overtuigd. Zoals Bert reeds zei: Geld maakt het leven voor velen gemakkelijker. Maar vergeet niet dat vertrouwen het leven ook simpeler maakt!
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2007, 17:24
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym

Ik ben het eens met het feit dat geld alleen niet gelukkig maakt maar wil toch even graag het antwoord dat Helmut Lotti in de zevende dag gaf op de vraag: Maakt geld gelukkig? Citeren. “Geld maakt niet gelukkig maar helpt wel om op een aangename manier ongelukkig te zijn.” Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik het een goed idee vind om niet zomaar alles te doen om concurentieel te blijven met andere regio’s in de wereld. Maar ik stel dan wel vast dat andere maatregelen nodig zijn. Als wij het harde markt kapitalisme niet meer blind willen volgen is dat zeer goed. Wel moeten we er dan voor zorgen dat we onze economie beschermen tegen de harde buitenlandse markt economie. Laat Europa zich eens nuttig maken en zorgen voor strenge invoeregelementen. Om er zo voor te zorgen dat onze economie niet ten onder gaat door haar sociaal karakter. En als we dan toch moeten inleveren doe ik dat liever onder de vorm van meer betalen voor eigen producten tegenover meer belastingen betalen voor de werklozen en dan maar spotgoedkope Chinese producten kopen. Ook het milieu zal Europa hiervoor dankbaar zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2007, 17:48
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User

Ik ben het ermee eens dat geld niet gelukkig maakt, maar geen geld maakt ook niet gelukkig.. Het belangrijkste vind ik nog altijd vriendschap en liefde. Wat als je veel geld hebt en geen vrienden, kan je toch niet anders dan ongelukkig zijn. Maar stel eens, je komt amper rond, maar hebt toch een grote vriendenkring. Dan vraag ik me af of je echt zo gelukkig bent. Op gebied van vriendschap en relaties wel, maar als je elke 'euro' 5x moet omdraaien voor je hem uitgeeft zul je je ook wel eens afvragen waarom anderen meer 'geluk' hebben dan jou.
Met citaat antwoorden
Oud 8th November 2007, 19:54
elienvanlimbergen elienvanlimbergen is offline
Registered User

Geld maakt niet gelukkig, maar het draagt er erg vaak wel toe bij.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:20.