actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Posts van vandaag Vragen insturen

Antwoord

Onderwerp Opties Stem op Onderwerp Weergave Modus
Oud 9th October 2007, 10:48
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User

Studenten drinken te veel

Over het gebruik van cocaïne, xtc,... kan ik niet meespreken. Ik heb geen flauw benul van hoeveel mensen dat al dan niet zouden gebruiken.
Over het drinken daarentegen kan ik wel meespreken, ik ga namelijk elk weekend toch wel een keertje naar café. Dat is dan ook normaal voor mensen van mijn leeftijd. Een café is dan ook een plaats waar mensen ook sociale contacten leggen.
Het meerendeel van de mensen die je tegenkomt op café zijn toch wel mensen die wel eens meerdere keren drinken op een week of op een maand. Maar echt mensen die ECHT te veel op hebben zie je toch minder, en meestal zitten die mensen dan in dezelfde groep.
Maar ik vind wel dat het moet kunnen. De studenten moeten namelijk zelf kiezen wat ze doen met hun studies en hoe ze die aanpakken.
Met citaat antwoorden
Oud 9th October 2007, 11:45
Sanne.Etienne Sanne.Etienne is offline
Registered User

Studenten drinken te veel

Ik vind ook dat studenten redelijk veel drinken. In het secundair valt het meestal nogal mee omdat de leerlingen leerplichtig zijn. Hoewel ze vrijdag na school ook allemaal wel al op café gaan, 'om het weekend in te zetten'. Studenten hebben veel minder les, hebben vaak springuren en als je dan in een echte studentenstad zit zoals Leuven,Antwerpen, Gent... dan ga je al sneller iets drinken en sommige mensen voelen zich dan precies 'verplicht' om bier te drinken. Anderen drinken het gewoon heel graag. Donderdag is het dan ook 'feestdag' in de studentenstad en op vrijdag en zaterdag gaat men dan uit in de eigen buurt. Maar er is ook niemand die hen tegenhoudt.
Met citaat antwoorden
Oud 9th October 2007, 14:31
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User

Er zijn studenten die ((te)veel) maar ik denk zeker niet al de studenten. Ik denk dat veel van de studenten ook drinkt om "erbij te horen". Dit begint echter al wel in het secundair onderwijs. Je beslist natuurlijk zelf of je al dan niet alcohol drinkt. En is het dat je dan te veel drinkt, dan is dat pech gehad. Iedereen kent, normaal gezien, toch de gevolgen van te veel alcohol gebruik?!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Posting Regels

Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:58.