![]() |
|
Bekijk Resultaten Peiling: Moslima's uit zwembad gezet. Terecht of niet? | |||
Onterecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 26.09% |
Terecht |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 73.91% |
Stemmers: 23. U mag niet stemmen in deze peiling |
![]() |
|
Onderwerp Opties | Stem op Onderwerp | Weergave Modus |
|
|
|||
|
|||
Wie gaat er nu zwemmen geheel gekleed!
Je kan je zo toch niet vrij bewegen? Dit voorval doet mij denken aan een reis vorig jaar in Turkije. Een modern 5-sterren hotel in de Turkse Rivièra, prachtig heet weer, ... Plots zagen we een vrouw in paarse boerkini omringd door haar familie en haar echtgenoot. Zelfs haar handtas was 'ingepakt'! Ze kon niet fatsoenlijk bewegen in het water, ze geraakte amper in en uit het zwembad, terwijl haar echtgenoot een sexy zwembroekje droeg en voortdurend naar andere meisjes lonkte. Medelijden hadden we met haar! Waarom moet die interpretatie van de moslimcultuur zo ver gaan? |
|
|||
|
|||
Volledig akkoord dat het niet om een racistische daad gaat, hoewel we er niet bij waren wanneer de moslima's uit het zwembad werden gezet. We weten niet wat er allemaal gezegd geweest is, maar dat terzijde.
Met een ander punt ben ik ook akkoord: Hygiëne in een openbaar zwembad is heel erg belangrijk. Ik heb begrip voor hun geloof/cultuur, dat ze zulke kledij moeten dragen. Toch begrijp ik het niet dat die vrouwen dan komen zwemmen met hun hoofddoek en hun legging. Je kan zo veel makkelijker ergens blijven achterhaken. Dan zou ik liever thuis in het bad gaan. Een gulden middeweg !?: Misschien kunnen ze er een volledig vrouwenuurtje van maken en de mannelijke redders vervangen door vrouwelijke. Misschien dat de moslima's dan wel normale zwemkledij aandoen. |
|
|||
|
|||
uitgezet
Ik vind dit langs de ene kant onterecht omdat er nergens vermeld staat dat het niet mag. En we leven in een vrij land dusja?? Want soms dragen de dames een badpak en soms een bikini.
Langs de andere kant vind ik het terecht want het wordt toch wel tijd dat ze zich een beetje aanpassen aan onze cultuur. Zeker als ze hier blijven wonen. Maar ga nu zeker niet zeggen dat ik een racist ben want dat ben ik zeker niet. ik vind alleen dat ze zich na een lange tijd in ons land zich toch wat mogen aanpassen. Greetz, Sven ![]() |
|
|||
|
|||
Ik sluit mij helemaal aan bij Sven.
Ik vindt het ook niet terecht omdat we inderdaad in een vrij land leven en daarom moet men ook kunnen dragen wat de mensen zelf willen dragen. Maar ik vindt gedeeltelijk ook dat ze zich misschien toch wel een beetje kunnen aanpassen aan onze cultuur en net zoals Sven ben ik ook GEEN racist. Conclusie: Het was vooral toch wel onterecht want onze cultuur hangt ook vast aan aan hetgeen dat ons land een vrij land is. Men mag dus zelf kiezen wat men aandoet. |
|
|||
|
|||
Ik vind dat een zelf "uitgevonden" zwemoutfit niet past in onze zwembaden. Ik kan me wel aansluiten bij het Australische alternatief, waarmee men Moslima’s de kans geeft om op een veilige en hygiënisch verantwoorde manier te zwemmen.
|
|
|||
|
|||
Terecht!
Het is wel logisch dat als je gaat zwemmen, je enkel zwemkledij draagt. Volgens mij horen een jogging, hoofddoek ed daar dan ook niet bij.. Ik ben absoluut geen racist en ik heb er dan ook geen problemen mee dat die mensen naar ons landje komen, toch vind ik het maar logisch dat als je naar een ander land trekt, je de gewoonten respecteert. Doe zoals iedereen, wij zwemmen tenslotte ook niet met een pet of kousen. En als ze zo graag zwemmen met een hoofddoek, kunnen ze misschien opteren voor een badmuts..
|
|
|||
|
|||
Normaal!
Als je moet afgaan op de titel dan zou je kunnen zeggen dat dit schandalig is. Maar bij het lezen ervan begreep ik het zwembadpersoneel volledig. Dit is gewoon niet hygiënisch! Die kleren kunnen ze al een dag of twee hebben aangehad en dan zitten ze vol vuil en bacteriën en dat is niet proper! Ik ken genoeg zwembaden waar zelfs een zwemshort verboden is gewoon omdat je die short ook kunt dragen om bijvoorbeeld een café te bezoeken en dan is het niet proper meer. Ik heb respect voor de godsdienst van die vrouwen, maar ten eerste gebeurde dit tijdens het vrouwenuurtje dus moesten ze niets verbergen voor andere mannen. En ten tweede, als je dan toch heel je lichaam wil verstoppen moet je of wel thuisblijven of wel zoiets als een duikpak aandoen. Ik ben helemaal geen racist maar regels gelden er gewoon voor iedereen. Iedereen is gelijk voor de wet. En volgens mij zitten de zwembaden wel al vol genoeg met schimmels en bacteriën.
|